Microsoft odpiera zarzuty o Redfall: „nie zabraliśmy żadnej gry z PlayStation”
W związku z ostatnimi doniesieniami, jakoby Microsoft miał wydać polecenie anulowania wersji Redfall na konsole PlayStation, przedstawiciele giganta z Redmond postanowili opublikować oficjalny komunikat.
Kilka dni temu informowaliśmy o wywiadzie, którego serwisowi IGN France udzielił dyrektor kreatywny w Arkane Studios, Harvey Smith. W rozmowie z redakcją deweloper zdradził, że po wchłonięciu Bethesdy (właściciela Arkane) Microsoft nakazał zespołowi odpowiedzialnemu za grę Redfall skupić się wyłącznie na PC, XSX/S oraz Game Passie, a nie PlayStation 5.
- Rewelacje te oczywiście wywołały w sieci wielkie poruszenie i falę krytyki pod adresem giganta z Redmond, któremu zaczęto wytykać swego rodzaju hipokryzję. Przypomnijmy, że w świetle ewentualnego przejęcia Activision Blizzard przedstawiciele Microsoftu nieustannie podkreślają swoje dobre intencje i chęć udostępniania własnych produkcji na jak największej liczbie platform.
- Szum, jaki powstał wokół amerykańskiej korporacji, zmusił jej przedstawicieli do wydania oficjalnego oświadczenia. W krótkim komunikacie Microsoft zaprzeczył słowom Smitha.
Nie zabraliśmy żadnej gry z PlayStation. W rzeczywistości rozszerzyliśmy zakres tytułów, które dostarczyliśmy na platformy Sony PlayStation od czasu przejęcia ZeniMax [właściciela Bethesdy – dop. red.], a pierwsze dwie gry, które dostarczyliśmy po zamknięciu transakcji, były ekskluzywne dla PlayStation 5 – brzmi treść oświadczenia (via Gamespot).
Nietrudno zgadnąć, że rzecznik Microsoftu nawiązał do gier Deathloop oraz Ghostwire: Tokyo, które pierwotnie zostały wydane wyłącznie na PC oraz konsolach PlayStation 5 – mimo że ukazały się już po finalizacji przejęcia Bethesdy przez giganta z Redmond. Obie produkcje mogły wyjść na Xboksy po roku od debiutu (Deathloop już jest, Ghostwire pojawi się na sprzęcie „zielonych” 12 kwietnia).
Problem jednak polega na tym, że o ile słowa o nieusuwaniu gier z PlayStation są zgodne z prawdą, fakt, iż nie dokończono rozpoczętych prac nad wersją przeznaczoną na tę platformę, nie został przez Microsoft skomentowany.
Na koniec przypomnijmy, że Redfall zadebiutuje 2 maja tego roku. Gra zmierza na komputery osobiste oraz Xboksy Series X/S. Tytuł od momentu premiery dostępny będzie w ramach abonamentu Game Pass – zarówno na PC, jak i wspomnianych konsolach.