Microsoft - 57 mln użytkowników Xbox Live, duży wzrost przychodu z gier
Firma Microsoft pochwaliła się 44-procentowym wzrostem przychodu swojego działu gier. Natomiast liczba miesięcznych użytkowników usługi Xbox Live spuchła do 57 milionów.
Firma Microsoft opublikowała raport z wynikami finansowymi za pierwszy kwartał roku rozliczeniowego 2019, czyli okres od 1 lipca do 30 września tego roku. Zawarte w nim dane są imponujące. Przychód wzrósł o 19%, osiągając poziom 29,1 mld dolarów. Natomiast zysk wyniósł 10 mld dol., czyli o 10% więcej niż w analogicznych trzech miesiącach roku ubiegłego.
Nas najbardziej interesują jednak wyniki działu firmy związanego z grami. Nie znamy dokładnych kwot, gdyż Microsoft podaje je jako część większej sekcji, w skład której wchodzi przychód ze sprzedaży m.in. komputerów i oprogramowania do nich (wzrost o 15%, co przekłada się na 10,7 mld dol.). Firma ujawniła jednak sporo ciekawych statystyk.
Dowiedzieliśmy się, że w minionym kwartale przychód działu związanego z grami wzrósł o 44% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Na ten wynik złożył się 36-procentowy wzrost w kategorii gier i usług oraz 94-procentowy skok sprzedaży sprzętu. Druga wartość nie jest zaskoczeniem, gdyż pokrywa się z premierą konsoli Xbox One X.
Microsoft pochwalił się również, że we wrześniu liczba aktywnych użytkowników usługi Xbox Live wyniosła 57 mln osób, co stanowi wzrost o 8%. Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie z nich opłacają abonament Gold.
Warto dodać, że w raporcie podkreślono, iż 36-procentowy wzrost przychodu w kategorii gier i usług wynikał głównie z popularności produkcji wydawanych na Xboksa One przez inne firmy. Obecnie trwający kwartał powinien okazać się dla Microsoftu jeszcze lepszy, dzięki nadchodzącemu okresowi świątecznemu i premierom takich tytułów jak Forza Horizon 4, która zaliczyła najlepszy debiut w historii cyklu na rynku amerykańskim.