Microsoft: 10 lat wystarczy Sony na stworzenie własnego Call of Duty
Microsoft odpowiedzi dla brytyjskiego urzędu ds. ochrony konsumentów stwierdził, że 10 lat wystarczy Sony na stworzenie własnej alternatywy dla Call of Duty.
Spis treści:
Microsoft udzielił ostatnio kolejnej odpowiedzi brytyjskiemu urzędowi ds. ochrony konsumentów (CMA). Znalazło się w nim kilka interesujących szczegółów – w tym związanych z proponowaną dziesięcioletnią umową na obecność serii Call of Duty na konsolach PlayStation (via VGC).
Sony ma 10 lat na stworzenie konkurencji Call of Duty
Microsoft stwierdził, że umowa na 10 lat zagwarantuje Sony, że przez najbliższe lata nie straci dostępu do marki Call of Duty. Jednocześnie da japońskiemu gigantowi czas na stworzenie konkurencyjnej serii.
Warto tutaj pamiętać, że dziesięcioletni układ, który gigant z Redmond zaproponował, nie spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony Sony. Producent PlayStation uważa bowiem Call of Duty za niezwykle istotny element katalogu swoich konsol i twierdzi, że nie da się go zastąpić. Jak jednak widać, Microsoft nie ma zamiaru opuścić. Nadal upiera się przy swojej propozycji i wykorzystuje ją jako kartę przetargową w trwających negocjacjach o zaakceptowanie przejęcia Activision.
Jak zapewne pamiętacie, Microsoft podpisał niedawno umowę z Nintendo, w ramach której kolejne odsłony Call of Duty będą wychodzić na konsole tej firmy (o ile transakcja zostanie sfinalizowana, rzecz jasna). W późniejszym czasie gigant z Redmond nawiązał również współpracę z kilkoma innymi podmiotami, w tym z Nvidią. Ma to przekonać urzędy regulacyjne, że rynkowi nie grozi monopol.
Call of Duty na PlayStation może być nawet lepsze niż na Xboxach
W ostatniej odpowiedzi, jakiej Microsoft udzielił CMA, pojawiła się wzmianka o wykorzystaniu technologii właściwej dla PlayStation (via VGC). Firma deklaruje, że chce dostarczyć każdemu graczowi możliwe jak najlepsze doświadczenia. Dlatego też po przejęciu Activision przez Microsoft Call of Duty na platformach Sony nadal będzie korzystać ze wszystkich ich możliwości, również tych niedostępnych na sprzęcie „zielonych” – w tym adaptacyjnych triggerów w padach DualSense.
Użycie każdej funkcji oferowanej przez konsole ma być jedyną różnicą między poszczególnymi wersjami gier. Phil Spencer, szef marki Xbox, zapowiedział już wcześniej, że po przejęciu Activision przez Microsoft Call of Duty przestanie otrzymywać ekskluzywne DLC na którejkolwiek z platform.