autor: Marcin Skierski
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain na 30-minutowym gameplayu
Najnowszy materiał wideo z gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain przedstawia 30-minutowy fragment rozgrywki. Kontrowersje wzbudza fakt, że obecnie dzieło studia Kojima Productions prezentuje się graficznie gorzej niż na zwiastunie z ubiegłorocznych targów E3.
W sieci pojawiło się 30-minutowe nagranie wideo prezentujące rozgrywkę w grze Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Osoby śledzące tę produkcję z pewnością zauważą, że początek filmu odpowiada temu, co zobaczyliśmy na zwiastunie pokazanym na ubiegłorocznych targach E3. Tutaj rzuca się w oczy pierwsza kontrowersyjna kwestia – gra wydaje się obecnie wyglądać gorzej niż we wspomnianym trailerze. Dla porównania umieściliśmy w tej wiadomości zarówno 30-minutowy gameplay (na górze newsa), jak i ubiegłoroczny zwiastun (niżej). Wygląda więc na to, że Metal Gear Solid V: The Phantom Pain dołącza do niechlubnej listy tytułów, które na przedpremierowych pokazach wyglądają rewelacyjnie, a im bliżej premiery, tym bardziej ta jakość spada.
Pocieszający jest fakt, że zdaniem producenta komentującego najnowszy materiał wideo, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain w wersji na PlayStation 4 działa w rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę. Wygląda więc na to, że uda się zachować poziom graficzny z Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, mimo że w nadchodzącej odsłonie będziemy eksplorować dużo większy świat.
Nie jest jeszcze pewne, jak Metal Gear Solid V: The Phantom Pain będzie wyglądać na pozostałych platformach sprzętowych. Pamiętamy przecież, że Metal Gear Solid V: Ground Zeroes prezentowało się na Xboksie One, PlayStation 3 oraz Xboksie 360 gorzej niż na PlayStation 4. We wszystkich trzech przypadkach otrzymaliśmy tylko rozdzielczość 720p – na Xboksie One gra działała w 60 klatkach na sekundę, a na starszych konsolach w 30 klatkach.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to pełnoprawna, kolejna odsłona serii, znacznie bardziej rozbudowana od dostępnego na rynku prologu Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Otrzymamy w niej otwarte lokacje do eksploracji i wielowątkową fabułę, choć opartą na mniejszej liczbie scenek przerywnikowych, niż przyzwyczaiły nas do tego starsze części cyklu. Gra ukaże się najwcześniej w 2015 roku na PlayStation 4, PlayStation 3, Xboksie One oraz Xboksie 360.