Metal Gear Solid 3 Remake bez tajemnic, Konami odpowiada na najbardziej palące pytania
Twórcy Metal Gear Solid Delta: Snake Eater odpowiedzieli na kilka kluczowych pytań dotyczących nadchodzącej gry. Odnieśli się m.in. do kwestii zaangażowania Hideo Kojimy.

Po miesiącach spekulacji PlayStation Showcase przyniosło graczom oficjalne potwierdzenie prac nad remakiem Metal Gear Solid 3. Wraz z ogłoszeniem Metal Gear Solid Delta: Snake Eater wśród fanów kultowej serii narodziło się sporo pytań na temat nadchodzącego tytułu. Część najbardziej palących kwestii postanowili poruszyć przedstawiciele wydawcy, firmy Konami.
- W rozmowie z redakcją portalu IGN twórcy remake’u odnieśli się między innymi do kwestii zaangażowania w projekt reżysera oryginału – Hideo Kojimy. Deweloperzy podkreślili, że Japończyk nie jest w żaden sposób związany z powstającym remakiem. Zważywszy na rozstanie dewelopera z Konami, ta informacja nie jest żadnym zaskoczeniem.
- Jak się jednak okazuje, to nie jedyny wielki nieobecny. W ekipie tworzącej Deltę zabrakło również Yojiego Shinkawy, który odpowiadał za grafikę w serii Metal Gear.
Oni nie są w to zaangażowani. Jednak zespół programistów będzie ciężko pracował, aby stworzyć ten remake, a także porty (w ramach zestawu Metal Gear Solid: Master Collection), którymi będzie się cieszyć wielu graczy na całym świecie na wielu platformach – odpowiedział rzecznik Konami.
- Nie oznacza to jednak, że nad Metal Gear Solid Delta: Snake Eater nie pracują osoby zaznajomione z serią. Wręcz przeciwnie – Japończycy zapewnili, że pierwsze skrzypce grają tu deweloperzy z Konami, którzy mają w dorobku poprzednie odsłony cyklu. Współpracują oni ze studiem Virtuos, które również miało swój wkład w markę Metal Gear.
- Dowiedzieliśmy się też, dlaczego Konami zdecydowało się akurat na remake „trójki”. Głównym powodem jest to, że Snake Eater stanowi swego rodzaju genezę serii.
Wybraliśmy Metal Gear Solid 3: Snake Eater, ponieważ przedstawia narodziny Big Bossa (Naked Snake), który jest punktem wyjścia dla serii Metal Gear. Innym powodem jest to, że wielu fanów prosiło o remake tej gry od dłuższego czasu – wytłumaczył deweloper.
- Ponadto przedstawiciel Konami zasugerował, że firma może odświeżyć inne tytuły z cyklu, a także stworzyć zupełnie nowe. Ostateczna decyzja będzie uzależniona od głosu fanów i zapewne od odbioru remake’u Snake Eatera.
Jeśli chodzi o przeróbki poprzednich gier z serii, innych niż Metal Gear Solid 3: Snake Eater, wysłuchamy próśb graczy i odpowiednio je rozważymy – powiedział.
- I chociaż twórcy już o tym wspominali tuż po zapowiedzi remake’u, po raz kolejny odnieśli się oni do symbolu delty w tytule gry.
Symbol „delta” został wybrany, ponieważ jego znaczenie pasuje do koncepcji projektu remake’u. Delta to znak z greckiego alfabetu, który oznacza „zmianę” lub „różnicę” w matematyce i zmiennych, a także ma znaczenie zmiany wielkości bez zmiany struktury – wyjaśnił rzecznik Konami.
- Na koniec, przy okazji zmian, Konami zapewniło, że firma nie zamierza wprowadzać żadnych modyfikacji w fabule oryginału.
Wbrew niedawnym doniesieniom Metal Gear Solid Delta: Snake Eater nie będzie ekskluzywem Sony. Remake trafi na PlayStation 5, a także na Xbox Series X/S oraz PC. Niestety, jak już wspomniałem, Konami nie zdradziło, kiedy możemy spodziewać się premiery gry.