Metacritic: The Last of Us 2 nie wpłynęło na zmiany w systemie ocen
Serwis Metacritic wypowiedział się w sprawie niedawnych zmian w systemie ocen użytkowników. Potwierdzono, jak długo musimy czekać z wystawieniem noty. Jednocześnie zaprzeczono, jakoby miało to związek z jakąkolwiek konkretną grą, np. The Last of Us: Part II.
- redakcja GameSpotu uzyskała oficjalny komunikat serwisu Metacritic w sprawie niedawnych zmian w systemie ocen;
- od teraz użytkownicy mogą ocenić gry dopiero 36 godzin po ich debiucie (kategorie: filmy, seriale oraz muzyka działają tak jak dotychczas);
- owe zmiany mają być wynikiem długich analiz oraz konsultacji z ekspertami i nie mają związku z żadnym konkretnym tytułem (na przykład The Last of Us: Part II).
Jakiś czas temu Metacritic wprowadził ograniczenie dla recenzji użytkowników: gracze nie mogą już zamieszczać swoich opinii od razu po premierze produkcji. Serwis GameSpot uzyskał oficjalny komunikat w tej sprawie. Potwierdzono, że od teraz możemy przyznawać noty dopiero po upływie 36 godzin od debiutu. Jednak dotyczy to wyłącznie gier wideo – filmy, seriale oraz muzykę nadal możemy ocenić w dniu premiery.
O tej zmianie w działaniu serwisu dowiedzieliśmy się na początku lipca, kiedy to internauci zauważyli, że nie da się ocenić świeżo wydanych gier. Zamiast tego na stronie produkcji znajdziemy prośbę, by spędzić więcej czasu z produkcją. Wielu powiązało to z problemami The Last of Us: Part II, które znalazło się w centrum de facto wojny na oceny. W najgorszym momencie produkcja studia Naughty Dog miała średnią ocenę użytkowników na poziomie poniżej 4/10. Teraz sytuacja nieco się poprawiła, ale w efekcie tytuł oceniło więcej osób niż jakąkolwiek inną grę wideo w serwisie Metacritic. W chwili pisania tego tekstu drugie TLoU ma noty od ponad 130 tysięcy użytkowników. Dla porównania: God of War oceniło niecałe 15 tysięcy osób, a większość wielkich produkcji AAA nie dobiła nawet do 10 tys. opinii.
W powyższym kontekście wydaje się oczywiste, że to właśnie zamieszanie wokół ostatniej gry Naughty Dog wymusiło ograniczenie ocen użytkowników. Jednak zaprzeczył temu sam Metacritic. W komunikacie dla GameSpotu stwierdzono, że decyzję o wprowadzeniu restrykcji podjęto na podstawie analiz oraz konsultacji z recenzentami i ekspertami branżowymi. Nie miało na to wpływu żadne zamieszanie z ocenami jakiejś konkretnej produkcji. Innymi słowy, oficjalnie problemy The Last of Us: Part II nie mają większego związku ze zmianami w system not użytkowników.