Max Payne 3 w polskiej wersji językowej na PC, Xbox 360 i Playstation 3
Firma Cenega poinformowała, że konsolowe wydania gry Max Payne 3 zadebiutują na naszym rynku w wersji anglojęzycznej. Polskie napisy dodane zostaną w późniejszym terminie. Z kolei wydanie na PC zadebiutuje 1 czerwca, od razu w wersji zlokalizowanej kinowo.
Już za dwa dni na półkach polskich sklepów pojawią się pudełka z konsolowymi odsłonami gry Max Payne 3, a edycja pecetowa dołączy do nich dwa tygodnie później. Do tej pory nie było do końca wiadomo jak ma się sprawa z polską wersją językową tej produkcji. Teraz firma Cenega wyjaśniła wreszcie, czego możemy się spodziewać.
Wydanie na PC zadebiutuje 1 czerwca, od razu w wersji zlokalizowanej kinowo. Natomiast konsolowy Max Payne 3 wyjdzie 18 maja w wersji anglojęzycznej, a dopiero w późniejszym terminie ukaże się łatka wprowadzająca polskie napisy. Niestety, nie wiemy jak długo posiadacze Xboksa 360 i PlayStation 3 będą musieli czekać na aktualizację. Zapewne potrwa to przynajmniej kilka tygodni.
Opóźnienie polskiej wersji w przypadku wydań na PlayStation 3 oraz Xboksa 360 spowodowane jest potrzebą przeprowadzenia dodatkowych testów, zarówno w kampanii, jak i w trybie multiplayer. Warto przy okazji wspomnieć, że Max Payne 3 to pierwsza gra studia Rockstar Games, która zostanie zlokalizowana na wszystkich platformach docelowych.
Przypomnijmy na koniec, że gra zadebiutowała już na rynku amerykańskim, gdzie zbiera w większości bardzo pozytywne recenzje, choć część serwisów krytykuje ją za zbytnio konserwatywne podejście do tematu i małą liczbę nowych pomysłów.
Max Payne 3 to najnowsza odsłona popularnego cyklu trzeciosobowych strzelanek. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon grę opracowało nie studio Remedy, a zespół Rockstar. Ponownie wcielimy się w tytułowego bohatera, który po wpadnięciu w niemałe tarapaty w Nowym Jorku postanawia przenieść się do brazylijskiego miasta Sao Paulo, gdzie przyjmuje posadę ochroniarza pewnej bogatej rodziny.
Cykl Max Payne rozpoczął żywot na pecetach i twórcy trzeciej części nie zapominają o graczach komputerowych. Dzięki temu otrzymają oni wsparcie dla DirectX 11, co zaowocuje lepszą grafiką niż w wersjach konsolowych. Niestety, cały ten splendor wizualny okupiony został ogromnymi wymaganiami sprzętowymi.
Rodzimy oddział Cenegi zaprezentował przy okazji ostateczną wersje projektu okładki: