autor: Szymon Liebert
Max Payne 3 – rozgrywka multiplayer będzie powiązana z kampanią solową
Rozgrywka wieloosobowa w grze Max Payne 3 nie będzie całkowicie oderwana od solowej przygody tytułowego bohatera. Rockstar zamierza bowiem powiązać oba elementy w pewien sposób, aby wciągnąć graczy do świata pechowego policjanta. Dan Houser, współzałożyciel firmy i scenarzysta, opowiedział ogólnie o trzeciej odsłonie Max Payne.
Rockstar powoli odsłania karty gry Max Payne 3, która zostanie wydana w przyszłym roku na PC i konsolach. Dan Houser, współzałożyciel firmy i utalentowany scenarzysta, opowiedział serwisowi Variety dość ogólnie o rezultatach, jakie twórcy chcą osiągnąć w przypadku tej produkcji. Dowiedzieliśmy się, że rozgrywka wieloosobowa w grze nie będzie całkowicie oderwana od kampanii fabularnej.
„Chcieliśmy przenieść pewne elementy rozgrywki solowej do multiplayera”, wyjaśnił Houser, „po to, aby multiplayer zawierał więcej szczegółów oraz fragmentów historii”. Zdaniem producenta, takie podejście pozwoli bardziej zaangażować gracza w ten tryb, którego właściwości i potencjał nie zostały do tej pory należycie zbadane. Niestety, Houser nie ujawił żadnych dalszych szczegółów.
Serwis Variery spekuluje, że pecetowa wersja gry będzie zawierała wsparcie dla obrazu 3D (tak stało się w przypadku L.A. Noire). Nie należy spodziewać się żadnej rewolucji w tym zakresie. Houser nie jest bowiem wielkim fanem tej technologii. Jego zdaniem, nikomu nie udało się jeszcze pokazać, jak można uczynić z niej integralną część grania.
Współzałożyciel Rockstara wyjaśnił, dlaczego dostajemy tak mało informacji o grze i technologii, z jakiej korzysta firma. Ekipa nie dzieli się sekretami, aby nie psuć zabawy graczom i zachować „magiczność”. Houser nieczęsto udziela się w mediach i woli skupić się na pracy, czyli pisaniu scenariuszy. Autor jest współtwórcą opowieści z Grand Theft Auto IV i teraz pracuje nad Max Payne 3.
Houser wierzy, że gry potrzebują silnych i wyrazistych opowieści, aby stać się nowym kreatywnym medium. Z tego względu, producenci z Rockstara podchodzą do sprawy poważnie. Chodzi o zachowanie realizmu, dbanie o szczegóły i odpowiednie połączenie różnych elementów. Przedstawiciel firmy porównał pracę nad grami do budowania pełnowymiarowego planu zdjęciowego.
Max Payne 3 zostanie wydany w marcu 2012 roku. Do tej pory Rockstar wypuścił pierwszy zwiastun gry i pokazał ją dziennikarzom. Ich zdaniem, produkcja będzie silnie powiązana z poprzednimi odsłonami serii, które zasłynęły z wyrazistej fabuły, nawiązań popkulturowych i zabawy konwencjami.