Mass Effect: Legendary Edition - BioWare naprawiło pomyłkę sprzed lat i zmieniło rasę jednej postaci
Studio BioWare zdecydowało się zmienić w Mass Effect: Edycji legendarnej rasę jednego z pomniejszych antagonistów – Elanosa Haliata – z człowieka na turianina. Naprawiono tym samym pewne nieścisłości w fabule.
Uwaga na drobne spoilery z pierwszej części gry Mass Effect
- Studio BioWare zdecydowało się zmienić w Mass Effect: Legendary Edition rasę pirata Elanosa Haliata, który był obecny w pierwszej odsłonie cyklu, z człowieka na turianina.
- Dopasowało ono tym samym rasę tego antagonisty, która w oryginale została zmieniona najprawdopodobniej w wyniku pomyłki, do jego biografii.
Miłośnicy pierwszej odsłony cyklu Mass Effect zapewne kojarzą postać Elanosa Haliata. W oryginale był to człowiek – znany pirat z Układów Terminusa, który ze wsparciem batariańskich wojowników zaatakował ludzką kolonię na planecie Elysium, co zapoczątkowało konflikt znany jako skylliański blitz lub najazd skylliański. W samym tytule pojawia się on w misji pobocznej na planecie Agebinium.
Można by rzec – antagonista jakich wielu przewinęło się przez kosmiczną sagę studia BioWare. Najbardziej zagorzali fani mogli jednak dostrzec w jego biografii pewne nieścisłości. Jakim cudem tak szybko wyrobił sobie wysoką pozycję w Układach Terminusa? Dlaczego obce rasy poszły w bój pod wodzą człowieka? Po co chciał w ogóle walczyć ze swoimi pobratymcami? Czemu jego imię i nazwisko nawiązuje do turiańskich wytwórców uzbrojenia? I w końcu dlaczego podczas rozmowy z Shepardem używa takich słów, jakby nie byli tej samej rasy?
Odpowiedź na te pytania jest bardzo prosta – otóż według pierwotnych planów Haliat najprawdopodobniej miał być turianinem, a model człowieka otrzymał przez pomyłkę. Studio BioWare postanowiło naprawić ten błąd i w Mass Effect: Edycji legendarnej (bądź też w oryginale Legendary Edition), czyli kolekcji odświeżonych wersji trzech pierwszych odsłon kultowego kosmicznego cyklu, antagonista ten ma taką rasę, jaką przypisano mu w pierwotnych planach. Możecie to zobaczyć na poniższych ilustracjach oraz materiale filmowym.
Pojawienie się tej poprawki zasugerował już jakiś czas temu Mac Walters, szef projektu Mass Effect: Edycja legendarna. Oto jego wpis na Twitterze z lutego tego roku.
Skoro już jesteśmy przy tego typu zmianach, to warto przypomnieć, że studio BioWare przy okazji Mass Effect: Edycji legendarnej pokusiło się także o wymianę fotografii Tali bez maski, jaką można było znaleźć w trzeciej części (o ile nawiązaliśmy romans z quarianką). Więcej na ten temat przeczytacie w tej wiadomości.
Mass Effect: Edycja legendarna jest dostępna od ubiegłego tygodnia na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xboksie One oraz Xboksie Series X/S. Na wszystkich tych platformach można w nią zagrać w polskiej wersji językowej, choć ta wzbudza niemałe kontrowersje.
- Oficjalna strona kolekcji Mass Effect: Legendary Edition
- Recenzja Mass Effect: Legendary Edition - drogo, ale dobrze