autor: Kamil Ostrowski
Mass Effect 3 – jeszcze mniej elementów RPG
Kolejna wielka produkcja BioWare, zwieńczenie trylogii o przygodach komandora Sheparda, pozbawiona będzie „zbędnych elementów RPG”. Taka informacja pojawiła się dzisiaj na łamach strony internetowej Official Xbox Magazine. Nie znaczy to jednak, że Mass Effect 3 nie będzie grą fabularną.
Kolejna wielka produkcja BioWare, zwieńczenie trylogii o przygodach komandora Sheparda, pozbawiona będzie „zbędnych elementów RPG”. Taka informacja pojawiła się dzisiaj na łamach strony internetowej Official Xbox Magazine. Nie znaczy to jednak, że Mass Effect 3 nie będzie grą fabularną.
Christina Norman, starsza projektant pracująca nad Mass Effect 3, zapewnia, że „Chcemy wzbogacić RPG-owe aspekty gry, jednocześnie upewniając się, że zawsze mają one realne znaczenie w walce (...) Nie chcemy, aby miały miejsce zbędne zakulisowe zabawy stastystykami, które nie mają wpływu na samą rozgrywkę.”
Co to oznacza w praktyce? Prawdopodobnie przygody Sheparda podążą drogą, której kierunek wyznaczyła zmiana, jaka dokonała się w stosunku pierwszej części do drugiej. Mniej zabawy w menu, więcej czasu spędzanego z parującą spluwą w ręku i na skakaniu od osłony do osłony. Wiadomo już, że gra będzie 10-15% szybsza i bardziej dynamiczna niż w Mass Effect 2.
Mass Effect 3 będzie miał swoją premierę w pierwszym kwartale 2012 roku. Pierwotnie gra miała ukazać się jeszcze w tym roku, jednak dwa dni temu Casey Hudson, producent wykonawczy serii Mass Effect, poinformował o opóźnieniu.