Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 kwietnia 2009, 10:20

autor: Piotr Doroń

Marvel vs. Capcom 2 latem na PlayStation 3 i Xboksa 360

Firmy Capcom oraz Marvel potwierdziły plotki zalewające Internet od dobrych kilku dni. Mianowicie, serwisy Xbox Live Arcade oraz PlayStation Store jeszcze tego lata otrzymają pozycję niezwykłą. Będzie nią dwuwymiarowa bijatyka Marvel vs. Capcom 2, przez wielu okrzyknięta najefektowniejszą produkcją tego typu w historii elektronicznej rozrywki.

Firmy Capcom oraz Marvel potwierdziły plotki zalewające Internet od dobrych kilku dni. Mianowicie, serwisy Xbox Live Arcade oraz PlayStation Store jeszcze tego lata otrzymają pozycję niezwykłą. Będzie nią dwuwymiarowa bijatyka Marvel vs. Capcom 2, przez wielu okrzyknięta najefektowniejszą produkcją tego typu w historii elektronicznej rozrywki.

Marvel vs. Capcom 2 latem na PlayStation 3 i Xboksa 360 - ilustracja #1

Konwersją produkcji zajmuje się doświadczony deweloper Backbone, który stworzył już na potrzeby obu wymienionych wyżej serwisów cyfrowej dystrybucji specjalną edycję Super Street Fighter II Turbo, noszącą podtytuł HD Remix. Możemy zatem oczekiwać, że przenosiny zostaną wykonane z należytą dokładnością. Bazą dla wersji next-genowych będzie edycja gry wydana w 2000 roku na konsolę Sega Dreamcast. Przedstawiciele Capcom stwierdzili, że zdecydowali się na taki a nie inny krok, ponieważ w erę HD chcieliby wejść z najlepiej według nich opracowaną wersją Marvel vs. Capcom.

Nowa wersja Marvel vs. Capcom 2 oferować będzie całkiem sporo nowości względem oryginału. Przede wszystkim mamy tu na myśli tryb sieciowy z prawdziwego zdarzenia. Zostanie on podzielony na dwie opcje – mecze rankingowe oraz publiczne. W tym drugim przypadku towarzyskiemu pojedynkowi dwóch graczy będzie się mogło przyglądać czterech innych, nieustannie komentujących dokonania przyjaciół (tzw. Quarter Match, czyli pomysł ściągnięty z Super Street Fighter II Turbo HD Remix).

Marvel vs. Capcom 2 latem na PlayStation 3 i Xboksa 360 - ilustracja #2

Zmiany dotyczą również oprawy graficznej. Twórcy zdecydowali się nie tylko na skalowanie rozdzielczości do HD (w przypadku PS3 będzie to 1080p), ale również dodanie kilku filtrów poprawiających wygląd gry. Produkcja będzie ponadto obsługiwać tryb widescreen, więc wykorzysta tak naprawdę wszystkie możliwości najnowszych telewizorów LCD i plazm. Dzięki tym zabiegom dzieło mające na karku już blisko dziesięć lat będzie wyglądać całkiem nieźle i nie zrazi nas do siebie pikselami wielkości cegły. W tym miejscu możecie znaleźć pierwszy zwiastun produkcji.

Marvel vs. Capcom 2 to jednak przede wszystkim rewelacyjny, intuicyjny system walki oraz niezwykła efektowność, wynikająca z faktu, że w jednym starciu uczestniczą dwa zespoły złożone z trzech wojowników każdy. Stwarza to olbrzymie pole do popisu. Otóż, w każdym momencie, o ile tylko mamy naładowany pasek ataków specjalnych, możemy wyprowadzić potężną kombinację, w której będą mogli uczestniczyć wszyscy bohaterowie współtworzący wybraną przez nas ekipę. Możliwości kreacji zespołu jest bardzo dużo – autorzy oddali do naszej dyspozycji od początku wszystkie 56 grywalnych postaci, pochodzących zarówno z uniwersum Capcom, jak i Marvela.

Zanim jednak dojdzie do debiutu Marvel vs. Capcom 2 autorzy oddadzą do naszej dyspozycji wersję demonstracyjną. W chwili obecnej pewnym jest, że przetestują ją posiadacze PlayStation 3. Dokonają tego już w ten czwartek. Demo zaoferuje możliwość rozegrania meczu z konsolą bądź kolegą w trybie lokalnym, sześciu bohaterów (Ryu, Chun-Li, Strider, Spider-Man, Iron Man oraz Wolverine), a także siedem aren. Premiera pełnej wersji już latem. Jej cena ustalona została na poziomie 1200 punktów MS (Xbox 360) oraz 14,99 dolarów (PS3).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej