Najlepszy marzec w historii Xbox Live Arcade
Marzec był dla serwisu Xbox Live Arcade jednym z najlepszych miesięcy w historii pod względem sprzedaży, informuje firma badawcza FADE (Forecasting and Analyzing Digital Entertainment). Dzięki 41% wzrostowi przychodów względem roku ubiegłego, usłudze udało się nadrobić niezbyt imponujące wyniki wypracowane w pierwszych dwóch miesiącach 2010 roku.
Marzec był dla serwisu Xbox Live Arcade jednym z najlepszych miesięcy w historii pod względem sprzedaży, informuje firma badawcza FADE (Forecasting and Analyzing Digital Entertainment). Dzięki 41% wzrostowi przychodów względem roku ubiegłego, usłudze udało się nadrobić niezbyt imponujące wyniki wypracowane w pierwszych dwóch miesiącach 2010 roku.
Po raz pierwszy w historii marzec przyniósł z tytułu sprzedaży gier na XBLA przychód na poziomie ponad 10 milionów dolarów (10,6 milionów dolarów). Rezultat ten zestawiony z rozczarowującymi wynikami styczniowymi oraz lutowymi (około 7 milionów dolarów) pozwolił wyjść usłudze na czystą i zakończyć pierwszy kwartał bieżącego roku z 5% wzrostem zysków w porównaniu do analogicznego okresu roku 2009.
Toy Soldiers
Udany marzec to zasługa przede wszystkim akcji Block Party, w ramach której firma Microsoft przeprowadziła sporą, jak na warunki Xbox Live Arcade, promocję czterech nowych tytułów - Toy Soldiers, Perfect Dark, Scrap Metal oraz wirtualnego salonu ze starymi grami Game Room, który w poniższym zestawieniu ze względu na swoją specyfikę (dokupowanie niewielkich tytułów do darmowej „podstawki”) został ostatecznie pominięty.
Dzięki temu zabiegowi najlepszą sprzedażą w marcu mogła się pochwalić produkcja Signal Studios o tytule Toy Soldiers, łącząca w sobie elementy strategii czasu rzeczywistego oraz rasowej gry akcji. Bardzo dobrze przyjęta produkcja została pobrana 209 tysięcy razy, przynosząc przychód na poziomie 3,14 milionów dolarów. Gra wyprzedziła tym samym wznowienie FPS-a Perfect Dark znanego z Nintendo 64, na którego zakup zdecydowało się w marcu 161 tysięcy posiadaczy Xboksa 360 (1,61 milionów dolarów).
Najgorzej poradziła sobie gra wyścigowa Scrap Metal, utrzymana w stylu nieśmiertelnego Death Rally. 18 tysięcy pobrań i 270 tysięcy dolarów przychodu to z pewnością rezultaty, które rozczarowały producenta, firmę Slick Entertainment. Szczególnie, że większą popularnością cieszyły się w marcu wydane w połowie 2009 roku Trials HD, Battlefield 1943 oraz Castle Crashers.
Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych gier marca w ramach Xbox Live Arcade opracowana przez firmę FADE przedstawia się następująco:
- Toy Soldiers – 209,000 egzemplarzy ($3.14m)
- Perfect Dark – 161,000 egzemplarzy ($1.61m)
- Trials HD – 53,000 egzemplarzy ($0.80m)
- Battlefield 1943 – 37,000 egzemplarzy ($0.56m)
- Castle Crashers – 34,000 egzemplarzy ($0.51m)
- Hasbro Family Game Night – 32,000 egzemplarzy ($0.32m)
- Scrap Metal – 18,000 egzemplarzy ($0.27m)
- Marvel vs. Capcom 2 – 25,000 egzemplarzy ($0.25m)
- Shadow Complex – 13,000 egzemplarzy ($0.20m)
- Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers- 16,000 egzemplarzy ($0.16m)