Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 grudnia 2024, 11:43

autor: Adrian Werner

Marcin Gortat dostał 57 tys. zł od wydawcy serii NBA 2K. „Kupiłem za to nowy karabin”

Marcin Gortat zdradził, ile zapłaciła mu firma Take-Two Interactive za jego pojawienie się w grze NBA 2K25.

Źródło fot. Take-Two Interactive
i

Gry sportowe są może niespecjalnie dużym, ale za to stałym źródłem zarobku dla wielu sportowców. Poza hojnie opłacanymi gwiazdami z okładek deweloperzy i wydawcy płacą bowiem również indywidualnym zawodnikom, których wirtualne wersje pojawiają się w ich produkcjach.

O tym, jakie to mogą być kwoty, dowiedzieliśmy się z wywiadu z Marcinem Gortatem, opublikowanym na YouTube przez kanał Ekipa WK.

  1. Choć Marcin Gortat zakończył już karierę, to jego postać dalej pojawia się w grach. Sportowiec zdradził, że za taki „występ” w grze NBA 2K25 otrzymał 14 tys. dolarów, czyli ok. 57 tys. złotych.
  2. Gortat, zapytany o to, na co wydał te pieniądze, stwierdził:

Kupiłem za to nowy karabin.

Warto dodać, że takich kontraktów wydawca gry nie negocjuje z indywidualnymi zawodnikami. Zamiast tego odbywa się to w ramach umowy z NBA, która dzieli uzyskane środki według wcześniejszych umów licencyjnych ze sportowcami i zespołami.

NBA 2K25 ukazało się we wrześniu tego roku. Gra dostępna jest na PC oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X, Xbox Series S i PlayStation 5.

Najnowsza odsłona serii uzyskała dobre recenzje od mediów branżowych – według serwisu OpenCritic ma średnią ocen na poziomie 75%. Słabszy był odbiór na Steamie (dodajmy: klasycznie) – tam tylko 58% opinii graczy chwali NBA 2K25. Jest to jednak i tak znacznie lepszy wynik niż w przypadku zeszłorocznej odsłony, która ma jedynie 31% pozytywnych recenzji. Taka poprawa nastrojów wynika głównie z tego, że tegoroczna część serii na PC wreszcie nie jest wybrakowana względem wydań konsolowych.

  1. NBA 2K25 na Steamie
  2. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej