Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 kwietnia 2024, 12:09

„Mamy nadzieję, że wszyscy szybko znajdą pracę”. Twórcy RPG Gloomhaven wypuścili demo nowej gry i tego samego dnia zwolnili ponad połowę pracowników

Po prawie roku bez wydawcy demo turowego RPG Ironmarked trafiło na Steama, a z pracą pożegnała się połowa twórców ze studia Flaming Fowls.

Źródło fot. Flaming Fowl Studios.
i

Osiągnięcie kamieni milowych produkcji / procesu wydawniczego powinno być powodem do radości dla twórców gier. Jednak autorzy Gloomhaven nie mogą świętować wydania wersji demonstracyjnej swojej nowej gry – ponad połowa z nich właśnie straciła pracę, a rozwój projektu został wstrzymany.

Demo taktycznego, turowego RPG Ironmarked trafiło na Steama wczoraj, przy czym nie wzbudziło większego zainteresowania. Przynajmniej jeśli sądzić po aktywności użytkowników platformy na forum gry. Mimo to studio Flaming Fowl Studios ma nadzieję, projekt przyciągnie uwagę graczy – i ma ku temu istotne powody.

  1. Gra Ironmarked na Steamie

W ogłoszeniu opublikowanym na Steamie deweloper poinformował, że decyzję o zwolnieniu sporej części zespołu podjęto w związku z „obecnym brakiem funduszy w branży gier”. O tym nie trzeba nikogo przekonywać – zwolnienia w studiu Flaming Fowl to tylko kropla w morzu masowych „restrukturyzacji” na rynku.

W tym przypadku konsekwencją było porzucenie Ironmarked przez dotychczasowego wydawcę w czerwcu 2024 roku. Rozmowy z 30 innymi firmami nie przyniosły rezultatów, tak więc przez prawie rok twórcy musieli sami wykładać fundusze na produkcję gry. Niestety, najwyraźniej osiągnęli granicę swoich możliwości, stąd trudna decyzja o zmniejszeniu załogi studia o ponad połowę (via Video Games Chronicle).

Zespół wyraził też nadzieję, że wydanie wersji demo Ironmarked pomoże osobom, które musiały opuścić firmę – poprzez zaprezentowanie owoców ich pracy, przez co będą mogli znaleźć zatrudnienie w innych miejscach. Oraz że wystarczająco wiele osób doda tytuł na listę życzeń, by deweloper mógł znaleźć fundusze na ukończenie produkcji. Do tego czasu Flaming Fowl Studios skupi się na innym, mniejszym projekcie.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej