autor: Kamil Zwijacz
Mafia: The City of Lost Heaven znów w sprzedaży cyfrowej
Po kilku latach nieobecności słynna gangsterska gra Mafia: The City of Lost Heaven ponownie trafiła do sprzedaży w cyfrowej dystrybucji. Dzieło studia Illusion Softworks dostępne jest tylko w sklepie GOG.com.
Pamiętacie jeszcze grę Mafia: The City of Lost Heaven? Pewnie tak, w końcu to słynna produkcja studia Illusion Softworks. Tytuł został wypuszczony w 2002 roku na komputerach osobistych, a dwa lata później trafił na konsole PlayStation 2 i Xbox. Jeżeli nie mieliście okazji zagrać w Mafię wcześniej, to ostatnio był z tym spory problem, gdyż produkcja została wycofana z cyfrowej dystrybucji, w związku z czym chętni musieli polować na pudełkowe wydania. Na szczęście dziś sprawiono nam miłą niespodziankę i projekt pojawił się w ofercie sklepu GOG.com. Niestety tytuł nie posiada już licencjonowanej muzyki. Jeżeli jednak Wam to nie przeszkadza, to kupicie go za około 42 zł w angielskiej wersji językowej, aczkolwiek, jak udało nam się dowiedzieć, wkrótce zostaną dodane polskie napisy. Obecnie nie ma planów wypuszczenia Mafii na Steamie.
- gangsterski sandbox na konsole Xbox i PlayStation 2 oraz PC-ty;
- po kilku latach nieobecności wrócił do sprzedaży w cyfrowej dystrybucji;
- dostępny jest w sklepie GOG.com.
Pierwsza Mafia opowiada o przygodach taksówkarza Thomasa Angelo, który w wyniku pewnego splotu wydarzeń zaczyna pracę na rzecz jednej z rodzin mafijnych działających na terenie fikcyjnego miasta Lost Heaven. Swego czasu produkcja została bardzo ciepło przyjęta przez media. Chwalono ją m.in. za interesującą i świetnie poprowadzą historię, gangsterski klimat czy też ciekawe misje.
W kolejnych latach doczekaliśmy się jeszcze dwóch odsłon serii, ale nie zdobyły one już takiego uznania jak jedynka. Najgorzej wypadła ostatnia, wypuszczona w październiku 2016 roku Mafia III. Recenzenci narzekali przede wszystkim na liczne błędy. Rozgrywka cierpiała z powodu powtarzalności niektórych zadań, a oprawa graficzna nie miała startu do najładniejszych gier dostępnych na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz PC-tach.
Zaowocowało to niezadowalającą sprzedażą. Choć do sklepów wysłano 5 milionów egzemplarzy, to większość z nich (4,5 miliona) została zamówiona na premierę – później zainteresowanie grą znacznie spadło. Dla Take-Two Interactive był to po prostu zawód.