Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 marca 2018, 10:08

autor: Adrian Werner

Luty w USA - rekord Nintendo Switch, sukces Monster Hunter World

W lutym amerykański rynek gier ponownie należał do Monster Hunter: World. PlayStation 4 było najlepiej sprzedającą się konsolą, a Nintendo Switch osiągnęło historyczny rekord.

Monster Hunter: World. - Luty w USA - rekord Nintendo Switch, sukces Monster Hunter World - wiadomość - 2018-03-21
Monster Hunter: World.

Firma analityczna NPD udostępniła raport z wynikami amerykańskiego rynku gier za luty tego roku. Sprzedaż konsol, akcesoriów oraz nieużywanych egzemplarzy gier pudełkowych przyniosła 995 mln dolarów, czyli o 23% więcej niż w analogicznym miesiącu 2017 r.

Tradycyjnie należy dodać, że liczby podane przez NPD nie dają pełnego obrazu kondycji branży, gdyż dane te nie biorą pod uwagę handlu używanymi egzemplarzami gier, a do tego NPD uzyskuje wciąż mocno niekompletne informacje z dystrybucji cyfrowej.

  1. NPD Group– oficjalna strona firmy

Gry:

W lutym Amerykanie wydali na nowe gry 397 mln dolarów, czyli tyle samo, co rok temu.

W lutym największy przychód wygenerowały gry:

#

Gra:

1.

Monster Hunter: World

2.

Call of Duty: WWII

3.

NBA 2K18

4.

Dragon Ball: Fighterz

5.

Grand Theft Auto V

6.

Shadow of the Colossus (remake)

7.

UFC 3

8.

Kingdom Come: Deliverance

9.

Mario Kart 8

10.

Super Mario Odyssey

11.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

12.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

13.

PlayerUnknown’s Battlegrounds

14.

Bayonetta 2

15.

Madden NFL 18

16.

Assassin’s Creed: Origins

17.

FIFA 18

18.

Sword Art Online: Fatal Bullet

19.

The Sims 4

20.

Star Wars: Battlefront II

Powyższa lista nie do końca oddaje rzeczywistość. Analitycy nie wliczyli bowiem dystrybucji cyfrowej Mario Kart 8, The Legend of Zelda: Breath of the Wild oraz Bayonetta 2.

NPD nie posiada również wyników z dystrybucji elektronicznej pecetowych wersji gier PlayerUnknown’s Battlegrounds, FIFA 18 oraz The Sims 4.

Gry, które w lutym wygenerowały największy przychód na poszczególnych platformach:

PlayStation 4:

#

Gra:

1.

Monster Hunter: World

2.

Shadow of the Colossus (2018)

3.

Call of Duty: WWII

4.

Dragon Ball: Fighterz

5.

UFC 3

6.

NBA 2K18

7.

Grand Theft Auto V

8.

Kingdom Come: Deliverance

9.

Madden NFL 18

10.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

Xbox One:

#

Gra:

1.

Monster Hunter: World

2.

PlayerUnknown’s Battlegrounds

3.

Call of Duty: WWII

4.

Kingdom Come: Deliverance

5.

NBA 2K18

6.

Dragon Ball: Fighterz

7.

UFC 3

8.

Grand Theft Auto V

9.

Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege

10.

Assassin’s Creed: Origins

Switch:

#

Gra:

1.

Mario Kart 8 Deluxe

2.

Super Mario Odyssey

3.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

4.

Bayonetta 2

5.

Splatoon 2

6.

Pokken Tournament DX

7.

Mario & Rabbids: Kingdom Battle

8.

Elder Scrolls V: Skyrim

9.

Arms

10.

Dragon Quest Builders

Tradycyjnie całe zestawienie dla konsoli Nintendo Switch oparto wyłącznie o sprzedaż pudełkową.

Nintendo 3DS:

Na konsoli przenośnej 3DS również kompletnie zignorowano dystrybucję cyfrową.

#

Gra

1.

Pokemon: Ultra Sun

2.

Pokemon: Ultra Moon

3.

Radiant Historia: Perfect Chronology

4.

Mario Kart 7

5.

Minecraft

6.

Super Smash Bros.

7.

Mario Party: The Top 100

8.

Super Mario Maker

9.

Kirby: Battle Royale

10.

Super Mario 3D Land

Sprzęt:

Wzrosty zanotowano za to w kategoriach sprzętowych. W lutym Amerykanie wydali na nowe konsole 316 mln dolarów, co stanowi wzrost o 55% w porównaniu z drugim miesiącem 2017 r. Największą popularnością cieszyło się PlayStation 4. Firma Nintendo nie ma jednak powodów do narzekań, gdyż Switch w ciągu pierwszych dwunastu miesięcy na rynku amerykańskim sprzedało się w większej liczbie egzemplarzy niż jakakolwiek inna konsola w historii.

Z kolei kategoria akcesoriów wzrosła o 35%, osiągając kwotę 282 mln dolarów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej