LittleBigPlanet znalazł 200 tysięcy nabywców w Wielkiej Brytanii
Anonsowana przez Sony jako system seller i bardzo wysoko oceniana przez recenzentów gra LittleBigPlanet szybko okazała się być tytułem zbyt niszowym, by odnieść sukces finansowy i długo okupować wysokie miejsca na listach sklepowych przebojów. Czyżby?
Anonsowana przez Sony jako system seller i bardzo wysoko oceniana przez recenzentów gra LittleBigPlanet szybko okazała się być tytułem zbyt niszowym, by odnieść sukces finansowy i długo okupować wysokie miejsca na listach sklepowych przebojów. Czyżby?
W listopadzie pisaliśmy o szybkim spadku LBP z listy zakupowych hitów, wbrew oczekiwaniom twórców i wbrew przewidywaniom krytyków. Tymczasem powoli, acz skutecznie gra o szmacianych ludzikach przekonywała do siebie kolejnych graczy i osiągnęła liczbę ponad 200 tysięcy sprzedanych egzemplarzy na Wyspach. Brytyjska organizacja ELSPA niniejszym przyznała jej status gold, czyli taką złotą płytę dla gier, które przekroczyły pułap 200 000 sprzedanych kopii. A zatem – bez oszałamiającego sukcesu, ale całkiem sprawnie LBP zdobywała uznanie wśród nabywców. Przewiduje się, ze brytyjski status platyny (czyli 100 tysięcy kopii później) jest zdecydowanie w zasięgu tej gry. Zatem twierdzenie developerów (Media Molecule), że ich tytuł sprzedaje się w zadowalającym tempie, nie były przesadzone.
Razem z LBP złoto zdobyły niedawno również xboxowa wersja Far Cry 2 oraz pudełko z grą Wrath of the Lich King. Oby tak dalej.