autor: Miłosz Piotrowski
Nowe nagranie z Life is Strange: True Colors; nowa grafika pomoże lepiej oddać emocje
W marcu otrzymaliśmy oficjalną zapowiedź Life is Strange: True Colours. Okazało się, że kolejna odsłona cyklu będzie opowiadała historię obdarzonej nadnaturalnymi zdolnościami dziewczyny, która będzie próbowała rozwikłać tajemnicę dotyczącą śmierci jej brata. Teraz poznaliśmy nieco więcej szczegółów na temat grafiki tej gry.
Na materiale udostępnionym przez studio Deck Nine Games możemy zobaczyć sam początek rozgrywki, kiedy główna bohaterka – Alex Chan – rozmawia z pracownicą socjalną. Odpowiada ona na serię pytań na temat zbliżającej się przeprowadzki do małego miasteczka Haven Springs w stanie Colorado. Ten krótki filmik pokazuje, że grafika w grze znacząco się poprawiła w porównaniu do pierwszych odsłon serii, za których produkcje odpowiedzialne było studio Dontnod Entertainment. Na twarzy Alex widać nawet najsubtelniejsze emocje, a gracze mogą bez problemów odczytać, jak bohaterka czuje się w danym momencie, nawet kiedy milczy. Deweloperzy wykorzystali podczas produkcji gry nowoczesne technologie, takie jak performance capture i byli w stanie dobrze odwzorować subtelność ludzkiej mimiki, uwzględniając przy tym m.in. ruchy gałek ocznych.
Pierwszy raz w przypadku serii Life is Strange Deck Nine Games zdecydowało się nagrywać jednocześnie animację całego ciała i twarzy wraz z dubbingiem. Zak Garriss ze studia Deck Nine Games powiedział w niedawno przeprowadzonym wywiadzie, że proces ten przypominał mu „kręcenie programu telewizyjnego”. Na temat doświadczenia związanego z produkcją gry wypowiedziała się także Erika Mori, aktorka, która wcieliła się w Alex Chan. Stwierdziła ona, że możliwość, by tylko jedna osoba była odpowiedzialna zarówno za fizyczność postaci, twarz jak i jej głos, sprawiła, że jej występ był bardziej autentyczny i organiczny.
Life is Strange: True Colors będzie opowiadać historię Alex Chan, która jest obdarzona mocą pozwalającą jej na odczytywanie i absorpcję ludzkich emocji. Bohaterka wykorzysta swoje zdolności, by zbadać sprawę tajemniczej śmierci jej brata, który rzekomo zginął w wypadku. Podczas zabawy gracze będą mieli możliwość eksploracji malowniczego Haven Springs i prowadzenia licznych rozmów z mieszkańcami miasteczka. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych odsłon tego cyklu, kluczowe dla fabuły będą wybory graczy, które będą miały wpływ na rozwój wydarzeń. Nowością w serii będzie brak podziału gry na epizody.
Alex ma nadprzyrodzoną wrażliwość na stany emocjonalne innych. I to nie tylko umiejętność czytania lub bycia świadomym emocji innych ludzi. Jeśli ludzie wokół niej odczuwają wściekłość, żal lub przerażenie, emocja przytłacza Alex i ona też je czuje. Daje jej to empatyczny związek z tą osobą i daje jej wgląd w to, co motywuje tę osobę do czegokolwiek, przez co ta osoba może przechodzić. – powiedział Garriss
Premiera gry na PC, PS4, PS5, Xbox One i Xbox Series X zapowiedziana jest na 10 września 2021 roku. Tego samego dnia i na tych samych platformach ma pojawić się także Life is Strange Remastered Collection, czyli pakiet zawierający odświeżone wersje Life is Strange oraz Life is Strange: Before the Storm.