League of Legends z blokadą łupów dla toksycznych graczy
Jeffrey Lin z firmy Riot Games ujawnił kolejny sposób na karanie za nieodpowiednie zachowanie w grze League of Legends. W jednej z wielu przyszłorocznych aktualizacji twórcy zablokują wypadanie łupów dla toksycznych graczy.
Na początku listopada informowaliśmy o planowanej serii aktualizacji gry League of Legends, które mają wprowadzić ogromne zmiany do tej niezmiennie popularnej MOBA. Jak informowała firma Riot Games, w 2016 roku gra ma otrzymać m.in. całkowicie odmienionego klienta do gry, masę nowych przedmiotów oraz zmieniony system łupów (lootu). To właśnie z tą ostatnią nowością wiąże się informacja pozyskana przez serwis Polygon w trakcie rozmowy z Jeffreyem Linem. Główny projektant systemu społecznościowego LoL-a ujawnił, że Riot Games planuje wprowadzić blokadę lootu dla toksycznych graczy. Innymi słowy, gracze mający na swoim koncie kary za nieodpowiednie zachowanie w trakcie gry nie otrzymają żadnych łupów.
Przypomnijmy, że wraz z wprowadzeniem nowego systemu lootu gracze będą mogli zdobyć skrzynie oraz klucze potrzebne do ich otwarcia. W ten sposób pozyskamy przeróżne bonusy, łącznie z pełnymi czempionami oraz – po raz pierwszy w historii League of Legends – darmowe skórki dla postaci. Zbędne nagrody wykorzystamy zaś dzięki systemowi craftingu, pozwalającemu na zmianę niepotrzebnych przedmiotów na inne. Również ten ostatni system nie będzie dostępny dla toksycznych graczy, co według Lina ma promować pozytywne zachowania w grze:
”Jak dotąd nie byliśmy w stanie zaoferować skórek w League of Legends za darmo, także w ten sposób chcemy powiedzieć: ‘Hej, jeśli jesteś pozytywnym graczem w grze, to masz teraz możliwość zyskania czegoś tylko za granie i za bycie super”.
Nie po raz pierwszy Riot Games zdecydowało się podjąć działania przeciwko toksycznym zachowaniom w League of Legends. Pod koniec sierpnia twórcy zapowiedzieli, że gracze ukarani m.in. blokadą konta za obrażanie innych bądź nagminne uciekanie z meczów nie otrzymają nagród na zakończenie sezonu. Jak na razie nie podano jeszcze dokładnej daty wprowadzenia zmian w łupach oraz craftingu, aczkolwiek Lin zapewnił, że mają one najwyższy priorytet spośród licznych planowanych modyfikacji i zostaną przetestowane zaraz po wprowadzeniu nowego systemu wyboru czempionów.