League of Legends z 15 milionami zarejestrowanych kont
League of Legends to jeden z najlepszych klonów moda Defense of the Ancients. Opinię tę podzielać musi wiele osób, ponieważ studio Riot Games właśnie pochwaliło się, że ich gra posiada ponad 15 milionów zarejestrowanych kont użytkowników.
Przeznaczony do Warcrafta III mod Defense of the Ancients na dobre zapoczątkował modę na produkcje nazywane często MOBA (Multiplayer Online Battle Arena). Od tego czasu powstało wiele tytułów tego typu, a w drodze są kolejne. Jednym z najpopularniejszych okazało się League of Legends. Jego autorzy, zgromadzeni w studiu Riot Games, pochwalili się właśnie własnymi osiągnięciami i trzeba przyznać, że robią one spore wrażenie. Gra posiada obecnie ponad 15 milionów zarejestrowanych kont użytkowników. Każdego dnia na serwery loguje się 1,4 miliona graczy, którzy rozgrywają ponad milion rozgrywek i łącznie spędzają w League of Legends 3,7 miliona godzin. W szczytowych momentach na serwerach amerykańskich i europejskich zalogowanych jest pół miliona ludzi, a oficjalna strona otwierana jest 6 milionów raz dziennie.
League of Legends zgromadziło wokół siebie olbrzymią społeczność oddanych fanów. Niedawne finały rozgrywek wieńczących Sezon 1 obejrzało prawie 1,7 miliona osób. Wszystkie te sukcesy są wynikiem połączenia dwóch elementów – sprytnie zrealizowanego modelu darmowego uzupełnionego mikropłatnościami oraz wysokiej jakości samej gry. To drugie udało się osiągnąć m.in. dzięki temu, że w produkcję zaangażowani są m.in. Steve Feak (jeden z głównych twórców wczesnych wersji moda Defense of the Ancients), Steve Mescon (założyciel portalu dota-allstars.com) oraz byli pracownicy Blizzard Entertainment - Shawn Carne oraz Tom Caldwell.
Warto wspomnieć, że w lutym tego roku Riot Games zostało wykupione przez chińskiego giganta internetowego Tencent Holdings Limited za 350 milionów dolarów. Obecnie studio rozwija się w imponującym tempie. Do zespołu dołączyła niedawno Christina Norman, czyli główna projektantka mechanizmów rozgrywki w Mass Effect 2.