League of Legends otrzyma Inwazję - kooperacyjny tryb PvE
Studio Riot Games pochwaliło się nowościami, które mają zawitać do League of Legends w najbliższej przyszłości. Wśród nich znalazła się Inwazja, czyli pierwszy tryb PvE, w którym drużyna pięciu graczy zmierzy się z hordami przeciwników kierowanych przez SI.
League of Legends ma już prawie osiem lat i nic nie wskazuje na to, by najpopularniejsza MOBA w historii zamierzała ustąpić z tronu. Tytuł nieprzerwanie okupuje pierwsze miejsce na liście najlepiej zarabiających produkcji free-to-play, a twórcy ze studia Riot Games podsycają zainteresowanie graczy, wprowadzając kolejne nowości. Jedną z nich będzie świeżo zapowiedziana Inwazja – pierwszy kooperacyjny tryb PvE, który wkrótce ma trafić na publiczny serwer testowy. Wraz z nim w grze pojawią się nowe skórki Star Guardian dla czempionów, które wcześniej wyciekły do sieci (możecie je obejrzeć na filmiku udostępnionym przez Riot Games na Twitterze), oraz specjalnie zaprojektowana mapa Valoran City Park.
Jeśli chodzi o rozgrywkę, Inwazja będzie wariacją na temat starcia graczy z hordami przeciwników, sterowanymi przez sztuczną inteligencję. W tym przypadku pięcioosobowa drużyna zmierzy się z kosmicznymi stworami o różnych umiejętnościach w siedmiu potyczkach, zakończonych starciem z potężnym bossem. Nie będą to jednak tylko walki z coraz silniejszymi falami wrogów, jako że gra będzie losować rodzaj starcia z trzech dostępnych typów. Najbardziej standardowy tryb Survival to klasyczna obrona punktu, ale już dwa kolejne rodzaje nieco zmodyfikują ten schemat. W Ucieczce (Escape) strefa startowa zostanie przeniesiona do odległej lokacji i będzie się przemieszczać do określonego punktu. Zadaniem graczy będzie doprowadzenie przynajmniej jednego członka zespołu do mety, przy czym postacie będą otrzymywać obrażenia, jeśli wyjdą poza poruszającą się strefę. Natomiast Obrona będzie połączeniem dwóch pierwszych kategorii – czempioni będą bronić lokacji startowej schowani za specjalną tarczą, a wyjście poza nią będzie obniżać ich punkty zdrowia.
Oprócz tego Riot Games zaoferuje trudniejszy wariant Inwazji. Onslaught (Najazd?) będzie dostępny tylko wówczas, gdy co najmniej jedna osoba z zespołu ukończyła podstawową wersję zadania, a gracze będą oceniani przez pryzmat poniesionych ofiar oraz czasu potrzebnego na ukończenie gry w ramach poszczególnych etapów. W obu trybach gracze będą mogli korzystać ze sklepu między rundami, nabywając ulepszenia za złoto zdobyte w ostatniej fali. Ciekawym dodatkiem będzie możliwość natychmiastowego wskrzeszenia upadłych towarzyszy za cenę części punktów życia, co da obu herosom czasową niewrażliwość. Nie wiemy jeszcze, kiedy te nowości trafią do pełnej wersji gry, ale zapewne nastąpi to wraz z premierą łatki 7.17, testowanej na Publicznym Serwerze Testowym. Więcej informacji w języku angielskim znajdziecie na oficjalnym forum gry.