League of Legends – nową łatką Riot porządkuje dżunglę
Wydaje się, że w ostatnim czasie Riot częściej balansuje rozgrywkę. Po zmianach w postaciach Strzelców sprzed dwóch tygodni, wczoraj twórcy League of Legends wypuścili patcha 4.11, w którym zabrali się m.in. za porządkowanie dżungli.
Na serwerach League of Legends pojawił się wczoraj nowa łatka: 4.11. Po ostatnich zmianach dla Strzelców tym razem studio Riot Games skupiło się na przywróceniu równowagi w dżungli poprzez wzmocnienie bardziej opancerzonych junglerów. Przedstawiamy Wam najważniejsze zmiany nowo wprowadzonego patcha 4.11.
- Przywrócenie równowagi w dżungli.
- Zmiany w umiejętnościach bohaterów
- Wzmocnienie wież i system nagród.
- Ograniczenia w doborze duo-partnera w rozgrywkach rankingowych.
Dżungla
Patch 4.11 skupia się przede wszystkim na przywróceniu równowagi w dżungli poprzez wprowadzenie nowego przedmiotu Płaszcz z Piór i modyfikację Ducha Pradawnego Golema. Nie obyło się również bez zmiany w podstawowym przedmiocie każdego junglera – Maczecie Łowcy. W ostatnim czasie po dżungli biegali przede wszystkim Assassyni (Evelynn, Pantheon, Elise), dlatego też studio Riot Games podjęło próbę przywrócenia do łask bohaterów, którzy skupiają się na umiejętnościach użytkowych.
Przedmioty z obrażeniami od ataku
NOWY PRZEDMIOT Płaszcz z Piór jest nowym przedmiotem, który dedykowany jest dla postaci walczących w dżungli. Dodaje +20 punktów pancerza, a za sprawą jego umiejętności biernej, Wysysające Kolce, atakujące potwory tracą 5% maksymalnej ilości zdrowia w ciągu 3 sekund (do 150 pkt.). Korzystający z niej bohater zdobywa +40 pkt. regeneracji zdrowia co 5 sekund i +30 pkt. regeneracji many co 5 sekund podczas walki z potworami. Poza tym, przy pomocy tego przedmiotu można postawić Totem Ukrycia. | |
Duch Pradawnego Golema stracił dwie swoje umiejętności bierne – Wytrzymałość, Rzeźnik. W zamian za to zyskał nowe możliwości – dodaje +20 punktów pancerza, +25% premii do zdrowia oraz dodatkową umiejętność bierną, Wysysające Kolce – Atakujące potwory tracą 5% maksymalnej ilości zdrowia w ciągu 3 sekund (do 195 pkt.). Korzystający z niej zdobywa +60 pkt. regeneracji zdrowia co 5 sekund i +45 pkt. regeneracji many co 5 sek podczas walki z potworami. | |
Przerobiono również Maczetę Łowcy, która straciła swoje umiejętności bierne (Okaleczenie, Rzeźnik), ale dodaje teraz +10 punktów obrażeń od ataku w walce z potworami i +5 punktów do redukcji obrażeń w walce z potworami. |
Możliwe, że zmiany te zmniejszą dominację Assassynów w dżungli i znowu powitamy bardziej opancerzonych junglerów, jak np. Nautilus, Olaf lub Jarvan IV.
Zmiany w umiejętnościach Bohaterów
Po ostatnich zmianach wprowadzonych w postaci Nidalee, Riot Games znów skupiło się na tym championie. Szerokość grotu włóczni została nieco zwiększona więc może ułatwi to trochę nakładanie pasywki na wybranym celu. Co więcej? Najwyraźniej Nidalee była mało mobilna ponieważ jej pasywka zyskała dodatkową opcję – +10% prędkości ruchu we wszystkich kierunkach podczas polowania. Pułapki będą gotowe do ponownego użycia nieco wcześniej, ale za to zmniejszono zadawane przez nie obrażenia. Kolejnym novum jest wprowadzenie umiejętności biernej Rozpędzony Kociak, dzięki której rozpoczęcie Polowania zeruje czas odnowy Postaci Pumy, gdy Nidalee jest człowiekiem. Zobaczymy, jak wpłynie to na popularność Nidalee wśród graczy, ponieważ z raportów ze strony lolking.net wynika, że zainteresowanie tym championem po zmianach spadło o ponad 8%.
Kayle doczekała się zmian w tym patchu co pewnie nikogo nie zdziwi. Interwencja co 60 sekund była zbyt mocną opcją dlatego też wydłużono cooldown jej ulti i wynosi on aktualnie 110/95/80 sekund. Zmniejszono również o połowę skalowanie E z mocą umiejętności i zmniejszono szybkość ataku postaci co poziom.
Riot Games znowu opóźniło balans Luciana przyznając, że wiedzą na czym polega problem i że bohater ten jest aktualnie zbyt silny i w sumie nie posiada słabych punktów. Nie wiadomo tylko, czy później twórcy nie przekombinują z dodaniem wcześniej wspomnianego „słabego punktu” temu bohaterowi.
Wieże i system nagród
Wieże zostały nieco wzmocnione co może spowodować, że w linie 1vs2 będą nieco łatwiejsze do utrzymania – przynajmniej w teorii i przez jakiś czas. Wieże zdobywają teraz +37,5% obrażeń przy trafieniu (było +25%). Skrócono również Rozgrzewkę Turretów i kończy się ona teraz po 2, a nie po 3 trafieniach. Ulepszono czas reakcji Wież i będą one teraz wybierać cele nieco szybciej co może sprawić, że nurkowanie wraz z junglerem pod wrogą wieżę we wczesnej fazie rozgrywki wcale nie musi być takie proste. Uważajcie na to!
Jeśli chodzi o złoto za zabójstwa, to we wczesnej fazie rozgrywki to dają one teraz nagrody w wysokości 75% zwykłej wartości (aż do 100% w 4 min.). Pierwsza Krew jest teraz dodatkowo premiowana, jeśli zostanie przelana do 2 pierwszych minut rozgrywki – 325 szt. złota. Nagroda za serię zabójstw została zmniejszona do 16,5% za zabójstwo (z 20%), a pula nagród za serię zabójstw wynosi teraz do 500 szt. złota po 5 zabójstwach.
Dobór duo-partnera w systemie rankingowym
Studio Riot Games zdecydowało się na wprowadzenie pewnego ograniczenia przy doborze duo-partnera do gry rankingowej. Nie będzie można już wybrać sobie znajomego, który jest aktualnie parę lig wyżej, aby pomógł nam przebić się przez niższe ligi. Gracze mogą grać w duecie z sojusznikiem, który znajduje się maksymalnie jeden pełny krąg nad lub pod nimi. Czyli jeśli jesteśmy aktualnie w lidze Srebrnej I to możemy wybrać znajomego, który jest maksymalnie w Złotej I. Zmiana ta może spowodować, że poprzez dobór duo-partnera z wyższej ligi mniej doświadczeni gracze nie będą zmuszeni do grania z lepszymi przeciwnikami.
Ciągle czekamy na wprowadzenie zmodyfikowanej mapy Summoner’s Rift, co zostało zapowiedziane przez Riot na początku czerwca. Po tych zmianach najpopularniejsza arena będzie wyglądać ładniej a i ma być bardziej czytelna. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.