League of Legends dostanie eksperymentalny tryb Nexus Blitz
Studio Riot Games poinformowało, że League of Legends będzie otrzymywało tryby eksperymentalne, proponujące świeże wyzwania i nietypowe pomysły. Pierwszym z nich będzie Nexus Blitz.
- Deweloper gry: Riot Games
- Gatunek: MOBA
- Platforma: PC
- Model biznesowy: free-to-play
- Data premiery: 6 października 2009 r.
Battle royale to obecnie najgorętszy temat w kategorii gier nastawionych na sieciowe rozgrywki. Pomimo całego szaleństwa związanego z produkcjami pokroju Fortnite czy Playerunknown's Battlegrounds, na PC najbardziej dochodowym tytułem niezmiennie pozostaje jednak League of Legends i studio Riot Games nie zamierza oddawać tej pozycji. Jednym ze sposobów na to mają być zapowiedziane właśnie tzw. tryby eksperymentalne. Pierwszym z nich będzie Nexus Blitz i wprowadzi go aktualizacja 8.16.
Tryb ma dostarczyć szybką zabawę w 15-minutowych meczach, które będą mniej stresujące niż tradycyjne rozgrywki w League of Legends. Małe rozmiary mapy zwiększą dynamizm starć, a zabawę dodatkowo uatrakcyjnią eventy, aktywowane co kilka minut. Te wydarzenia będą wzorowane na innych typach sieciowych gier. Przykładowo, może to być znany z battle royale kurczący się okrąg, poza którym na postacie czeka śmierć. Innym razem dostaniemy wariację na temat trybu King of the Hill, gdzie konieczne będzie utrzymanie jednostek we wskazanym miejscu przez określony czas.
Wygranie takiego eventu zapewni drużynie liczne buffy i bonusy. Niektóre z nich będą proste i np. zapewnią graczom potężne tarcze, podczas gdy inne mają być bardziej wyszukane. Do tej drugiej grupy należeć ma armata w bazie, wyrzucająca bohaterów na środek mapy.
Ponadto pojawi się coś w rodzaju killstreaków. Bohaterowie, którzy będą eliminowali wrogów bez utraty własnego życia mają zadawać coraz większe obrażenia, ale jednocześnie również sami staną się bardziej wrażliwi na ataki.
Tryby eksperymentalne mają dać studiu Riot Games szansę na wypróbowanie nowych pomysłów. Niektóre z nich pozostaną w grze na stałe, a inne po pewnym czasie znikną. Wszystko zależy od tego, jak spodobają się graczom. Autorzy wzorują się trochę na modelu early access. Nowe tryby będą debiutowały w wersji alfa, a potem mają być bardzo szybko rozwijane.