autor: Marcin Skierski
Kulisy upadku 38 Studios - o anulowanych pracach nad kontynuacją Kingdoms of Amalur: Reckoning
Wygląda na to, że studio Big Huge Games miało w planach stworzenie kontynuacji gry Kingdoms of Amalur: Reckoning, a nawet rozpoczęto jej preprodukcję. Niestety, upadłość firmy 38 Studios spowodowała, że prace musiały zostać anulowane.
Anonimowe źródła serwisu Joystiq informują, że studio Big Huge Games pracowało nad kontynuacją gry Kingdoms of Amalur: Reckoning, zanim zespół 38 Studios ogłosił upadłość. Szansa na ostateczne wydanie drugiej odsłony jest jednak niewielka.
Podobno pracownicy Big Huge Games rozpoczęli fazę preprodukcyjną tuż po wydaniu Kingdoms of Amalur: Reckoning w lutym bieżącego roku. Deweloper należał jednak do 38 Studios, więc upadłość tego ostatniego zespołu spowodowała, że wszelkie prace musiały zostać anulowane. Prawa do własności intelektualnej, technologii oraz kodu należą bowiem właśnie do 38 Studios, a niedługo powinny zostać przekazane amerykańskiemu stanowi Rhode Island.
Twórcy mieli nawet konkretne plany co do kontynuacji Kingdoms of Amalur: Reckoning. Gra miała charakteryzować się poprawioną oprawą graficzną w stosunku do pierwowzoru, rozszerzonymi animacjami walki oraz brakiem ekranów ładowania pomiędzy poszczególnymi sekcjami. Poczynania gracza miały też mieć większy wpływ na otaczający go świat.
Byli pracownicy studia Big Huge Games zdradzili serwisowi Joystiq, że pierwsza odsłona Kingdoms of Amalur: Reckoning była tworzona za fundusze firmy Electronic Arts. Projekt nie był więc finansowany przez stan Rhode Island, od którego swego czasu zaciągnięto dużą pożyczkę. Te pieniądze miały jednak zostać wykorzystane wyłącznie na nową produkcję MMO, czyli Project Copernicus.
Pierwsze plotki o kłopotach finansowych 38 Studios pojawiły się w połowie maja. Okazało się, że deweloper miał problemy ze spłatą kolejnej raty pożyczki (w wysokości 75 mln dolarów), otrzymanej w 2010 roku od stanu Rhode Island. Producent zdołał nadrobić tę zaległość, ale nie zmieniło to faktu, że kilka dni później firma 38 Studios wraz z podległym jej studiem Big Huge Games ogłosiła upadłość i zwolniła wszystkich pracowników.