Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 października 2008, 10:22

autor: Piotr Doroń

Konsolowy Tom Clancy's EndWar ozłocony

Tom Clancy’s EndWar, strategia czasu rzeczywistego przeznaczona na konsole i komputery osobiste, zapowiada się bardzo ciekawie. Wskazują na to nie tylko materiały prezentowane przez firmę UbiSoft, lecz przede wszystkim wersja demonstracyjna (tylko na Xboxa 360), dzięki której mogliśmy się przekonać naocznie o najważniejszych cechach produkcji, w tym głosowym systemie kontroli. Już niedługo, bo na początku listopada, uzyskamy możliwość przetestowania pełnej wersji dzieła.

Tom Clancy’s EndWar, strategia czasu rzeczywistego przeznaczona na konsole i komputery osobiste, zapowiada się bardzo ciekawie. Wskazują na to nie tylko materiały prezentowane przez firmę UbiSoft, lecz przede wszystkim wersja demonstracyjna (tylko na Xboxa 360), dzięki której mogliśmy się przekonać naocznie o najważniejszych cechach produkcji, w tym głosowym systemie kontroli. Już niedługo, bo na początku listopada, uzyskamy możliwość przetestowania pełnej wersji dzieła.

Konsolowy Tom Clancy's EndWar ozłocony - ilustracja #1

Stanie się to dzięki oficjalnemu ukończeniu prac nad konsolowymi wersjami EndWara, o czym poinformował nas UbiSoft. Gra osiągnęła tym samym mityczną fazę złota, co oznacza, że płyta matka, zawierająca finalną edycję strategii powędrowała do tłoczni i posłuży za bazę do produkcji setek tysięcy egzemplarzy produkcji. W pierwszym rzucie do sklepów trafią gry na Xboxa 360, PlayStation 3, Nintendo DS oraz PSP.

Edycja PC trafi do sprzedaży najpewniej na początku 2009 roku. W Polsce zostanie wydana dzięki działaniom tutejszego oddziału firmy UbiSoft (według zapowiedzi z polską kontrolą głosową).

Najważniejszą cechą EndWar ma być oczywiście system głosowej kontroli, którego zastosowanie ma zupełnie wyeliminować konieczność dotykania i używania standardowych kontrolerów. Ma on być na tyle dokładny, że po krótkim treningu każdy, nawet niedoświadczony gracz, będzie w stanie sterować jednostkami i wysyłać je w bój przy pomocy ustalonych z góry komend głosowych.

Konsolowy Tom Clancy's EndWar ozłocony - ilustracja #2

A wszystko po to, by osiągnąć jak najefektowniejsze zwycięstwa w bitwach toczonych w ramach hipotetycznej wizji III wojny światowej. Gracz odwiedzi ponad czterdzieści lokacji, w których stoczy setki mniejszych i kilkadziesiąt większych walk. Swoimi jednostkami będziemy dowodzić m.in. w zniszczonym Paryżu, Moskwie oraz Waszyngtonie. Nie bez znaczenia ma być również rozbudowany tryb rozgrywki sieciowej, który, z uwagi na system kontroli, zapowiada się nie na niezwykle emocjonujący kawałek sieciowej rozwałki.

Kilka słów należy się także przenośnym edycjom najnowszego dzieła koncernu UbiSoft. Konsole PSP i NDS otrzymają bowiem, w przeciwieństwie do maszyn stacjonarnych, strategię rozgrywaną w systemie turowym, podzieloną na trzy rozbudowane kampanie, w których wcielimy się w odmienne frakcje. Każda z nich dysponować będzie ponad 20 jednostkami bojowymi, które będziemy kontrolować m.in. przy pomocy rysika (w przypadku NDS-a).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej