autor: Anna Karpińska
Konferencja Electronic Arts - NFS: The Run, Mass Effect 3, The Secret World, Battlefield 3 i nowa FIFA Street
Przed kilkoma godzinami w niemieckiej Kolonii zakończyła się konferencja firmy Electronic Arts, na której zaprezentowano nowe fakty na temat takich produkcji jak Battlefield 3, Need for Speed: The Run, Mass Effect 3, oraz Star Wars: The Old Republic. Nie zabrakło też widowiskowych zwiastunów i niespodzianki, która najbardziej ucieszy fanów piłki nożnej w wydaniu ulicznym.
Przed kilkoma godzinami w niemieckiej Kolonii zakończyła się konferencja firmy Electronic Arts, na której zaprezentowano nowe fakty na temat takich produkcji jak Battlefield 3, Need for Speed: The Run, Mass Effect 3, oraz Star Wars: The Old Republic. Nie zabrakło też widowiskowych zwiastunów i niespodzianki, która najbardziej ucieszy fanów piłki nożnej w wydaniu ulicznym.
Konferencję EA rozpoczął Jens Uwe Intat – wiceprezes europejskiego oddziału firmy, który zapowiedział, że zgromadzeni w hali Koelnmesse i przed ekranami widzowie obejrzą pokaz „10 najlepszych gier, w które będzie można zagrać w tym roku.” Taki wstęp niewątpliwie rozbudził apetyt, dobrze się zatem stało, że na początek zdecydowano się zaprezentować nową produkcję EA SPORTS, będącą reaktywacją popularnej marki.
FIFA Street
Konferencję Electronic Arts rozpoczął pokaz produkcji powstającej pod szyldem EA SPORTS. Na początku prezentacji na scenie pojawili się Gary Paterson i Andrew Wilson, którzy wyjaśnili, że nowa odsłona FIFA Street powstaje na silniku zaprojektowanym na potrzeby FIFA 12 i co za tym idzie, wykorzystywać będzie między innymi: system precyzyjnego dryblingu, nowy system wykrywania kolizji i taktyczną obronę. Oprócz tego w proces powstawania produkcji poświęconej ulicznej piłce nożnej zaangażowani zostali profesjonaliści, którzy uczestniczyli w nagrywaniu animacji w technologii motion capture.
Gra pozwoli ponadto na toczenie wirtualnych pojedynków w 35 różnych lokacjach, w tym między innymi: w Londynie, Tokio, Rio i Barcelonie. Oprócz tego fani piłki nożnej mogą spodziewać się, że w FIFA Street będą mieli okazję wcielić się w czołowe postaci futbolu, także w wydaniu boiskowym. Co więcej, Gary Paterson i Andrew Wilson zapowiedzieli również, że produkcja podłączona zostanie do społecznościowej platformy Football Club.
Ujawniono też, że użytkownicy Season Ticket otrzymają do niej dostęp kilka dni wcześniej niż pozostali gracze. FIFA Street powstaje w studiu Vancouver i na obecnym etapie nie została opatrzona kolejnym numerem serii, co może oznaczać, że twórcy planują rozpocząć nowy rozdział w historii marki. Gra ukaże się w wersji na konsole Xbox 360 i PlayStation 3 i będzie miała swoją premierę w pierwszej połowie 2012 roku.
Need for Speed: The Run
Na konferencji nie zabrakło także miejsca dla gry tworzonej przez studio Black Box. W Need for Speed: The Run możemy spodziewać się 300 kilometrów tras w różnorodnych sceneriach, takich jak las, wzgórza, pustynie i śnieg. Stawką w wielkim wyścigu z San Francisko do Nowego Yorku będzie 25 milionów dolarów.
Na scenie pojawił się Drew Hahn – menadżer marki Need for Speed, który zaprezentował w akcji nowy poziom gry – Independence Pass w Colorado's Rocky Mountains. W momencie uruchomienia dema przenieśliśmy się na wijącą się wśród gór zaśnieżoną trasę, która co chwilę bombardowana była pociskami wywołującymi lawiny. Za każdym razem samochód gracza musiał z dużą prędkością przedzierać się przez fale śniegu i omijać spadające głazy. Każdy z efektownych wybuchów poprzedzony był syreną alarmową, a dynamiczne partie zręcznościowe przeplatały się z jazdą oświetlonymi tunelami. Do tego wszystkiego doszła jeszcze perspektywa z wnętrza samochodu, co dodatkowo potęgowało wrażenie pędu i zbliżającego się nieuchronnie niebezpieczeństwa.
Zaprezentowany przez twórców fragment rozgrywki bardziej przypominał poprzednie odsłony serii, zwłaszcza, że zabrakło w nim, znanych z poprzednich zwiastunów sekwencji quick time eventów i pieszego pokonywania terenu. Jednocześnie warto jednak podkreślić, że sekwencja omijania tumanów śniegu i kamieni wyglądała na bardzo oskryptowaną i przypomniała, że seria EA zmierza w kierunku mieszanki gier wyścigowych i gier akcji. O tym jak wypadnie The Run przekonamy się 18 listopada tego roku, kiedy to gra trafi na sklepowe półki.
Warhammer Online: Wrath of Heroes i Dragon Age: Legends
Na niemieckiej konferencji EA nie mogło też zabraknąć gier RPG. Najpierw na scenę wkroczył współzałożyciel BioWare – Ray Muzyka – który przypomniał o Dragon Age: Legends – społecznościowej grze, która miała premierę na facebooku i platformie Google+. Ponadto Muzyka zapowiedział także Warhammer Online: Wrath of Heroes – MMO w systemie free to play, które pozwoli na toczenie wirtualnych pojedynków trzem sześcioosobowym drużynom graczy. Produkcja ujrzy światło dzienne jesienią tego roku i będzie bezpłatna.
Star Wars: The Old Republic
Fani Gwiezdnych Wojen wreszcie dostali to, na co czekali od dawna. Ray Muzyka rozpoczął pokaz od stwierdzenia, że „gry MMO nie będą takie same po premierze Star Wars: The Old Republic”, a następnie wspomniał o najważniejszych czynnikach, które mają zagwarantować sukces produkcji osadzonej w uniwersum filmów Georege’a Lucasa. Na liście tej znalazł się między innymi crafting i znane z filmów rozwiązania fabularne, takie jak umieszczenie w scenariuszu epickiego konfliktu.
Po tym wstępie najpierw pokazano zwiastun gry z niemieckim dubbingiem a następnie po raz pierwszy zaprezentowano w akcji tryb kooperacji, który w Star Wars: The Old Republic pozwoli na jednoczesną zabawę drużynie liczącej od 8 do 16 graczy. Podczas prezentacji obserwowaliśmy w akcji drużynę 8 graczy, którzy wzięli udział w operacji The Eternity Vault. Niemal na samym początku jeden z walczących w efektownym stylu ściął potwora jednym pociągnięciem miecza świetlnego. Następnie widzowie mogli śledzić walkę z falą różnorodnych wrogów humanoidalnych i automatycznych działek.
Na tym etapie prezentacji testujący wykorzystywali atuty swoich klas, co w efekcie doprowadziło do ostatecznego rozprawienia się ze wszystkimi przeciwnikami. W końcowej fazie prezentacji trybu kooperacji na polu walki pojawił się olbrzymi robot, którzy atakował drużynę seriami zabójczych pocisków rakietowych. Na koniec prezentacji zapowiedziano, że beta testy Star Wars: The Old Republic odbędą się w najbliższych miesiącach, nie podano jednak żadnej konkretnej daty.
Mass Effect 3
Muzyka przypomniał, że finalna część to „klasyczna, wysokooktanowa przygoda w świecie obcych, w której skala emocji i akcji wspina się na wyżyny.” Podkreślił ponadto, że gra będzie znacznie większa i głębsza niż wcześniejsze części sagi. Ku uciesze fanów serii i zgromadzonych w sali dziennikarzy pokazano także nowy zwiastun poświęcony sylwetce dowódcy oddziału. W komandora Shepharda wcielimy się ponownie 9 marca 2012 roku.
SSX
Po prezentacji nowego zwiastuna Mass Effect 3 przyszedł czas na garść informacji na temat restartu marki snowboardowej SSX. Na scenę wkroczył Todd Batty – dyrektor kreatywny serii, który wymienił trzy najważniejsze elementy składające się na tę produkcję:
- Ogromny świat gry, którzy stworzony został z wykorzystaniem zdjęć satelitarnych NASA i Google Earth
- Niepowtarzalny gameplay, w tym zróżnicowane tryby rozgrywki takie jak: Race it (Wyścig), Trick it (Ewolucje) i Survive it (Przetrwanie).
- Rozbudowany tryb multiplayer i nowa platforma społecznościowa
Batty zapowiedział, że w grze pojawią się dwa nowe tryby rozgrywki. Pierwszy z nich – Explorer – pozwoli na pokonywanie torów i wykonywanie na nich zestawu zadań, takich jak na przykład bicie rekordu punktowego. Nasze poczynania na szlakach będą zapisywane i odtwarzane w następnych przejazdach pod postacią „ducha”. Rozwiązanie to pozwoli na poprawienia własnych osiągnięć i rywalizację z przyjaciółmi nawet, jeśli nie będą oni grali w tym samym momencie. Kolejnym udogodnieniem ma być wprowadzenie wirtualnej waluty, za którą fani śnieżnego szaleństwa będą mogli kupić lepsze deski i wyposażenie dla swojego snowboardzisty. Drugim nowym trybem rozgrywki będzie Globar Events, w którym w różnych zawodach będzie mogło zmierzyć się ze sobą jednocześnie do 100 tysięcy graczy. Batty zapowiedział, że rozwiązanie te dostępne będą bez konieczności długiego oczekiwania w lobby. Całość dopełnić na Rider Net – platforma społecznościowa wzorowana na Autologu z serii NFS, która umożliwi porównywanie osiągnięć i wzajemne rekomendacje. SSX w nowym wydaniu trafi na sklepowe półki w styczniu 2012 roku.
Kingdoms of Amalur: Reckoning
Ken Rolston z 38 Studios (projektant The Elder Scrolls III: Morrowind i TES IV:Oblivion) pojawił się na scenie by opowiedzieć o nowym RPG zatytułowanym Kingdoms of Amalur: Reckoning. Jego prezentacja miała żartobliwy charakter i rozpoczęła się słowami: „Obywatele Ziemi, wracamy dziś do świata Amalur... Amalur to ogromny, nieskończenie duży nowy świat Reckoning, bogaty pod względem narracji i niekończących się wyborów, świat który można pokochać, świat, który warto ratować".
Na konferencji pokazano nowy zwiastun gry a także ogłoszono oficjalną datę premiery. W Europie będzie miała miejsce 10 lutego 2012 roku a w USA 3 dni wcześniej tj. 7 lutego.
The Secret World
Electronic Arts zdecydowało się też na pokazanie w akcji MMO The Secret World, które tworzone jest przez studio Funcom. W grze staniemy przed wyborem jednej z trzech organizacji: Dragonów, Iluminatów bądź Templariuszy, które będą rywalizować ze sobą świecie bazującym na mitach i legendach. W tracie rozgrywki możliwe będzie uczestniczenie w rozgrywce PvP na specjalnie przygotowanych battlegroundach. Prowadzący prezentację Ragnar Tournquist zapewnił też, że gracze otrzymają dużą swobodę w zakresie tworzenia postaci. W The Secret World dostępnych będzie 500 umiejętności, które pozwolą na stworzenie bohatera posiadającego niemal dowolne konfiguracje cech. Na konferencji nie zabrakło zwiastuna. Można w nim było obejrzeć w akcji grupę czterech postaci walczących z potężnym, wyposażonym w macki monstrum. Zapisy na beta testy gry rozpoczną się niebawem, bo już 26 sierpnia bieżącego roku.
FIFA 12
Pojawienie się na scenie Davida Ruttera – głównego producenta FIFA 12, zwiastowało wysyp informacji na temat najnowszej odsłony serii symulatorów piłkarskich. Najpierw pokrótce przypomniano wszystkie nowości, jakie pojawią się w grze, w tym między innymi: zupełnie nową sztuczną inteligencję piłkarzy, która pozwoli na jeszcze wierniejszą symulację zachowań, system precyzyjnego dryblingu, kolizji i obrony taktycznej.
Oprócz tego Rutter wspomniał też o dostępnych trybach rozgrywki, takich jak Head to Head Season Mode, Ultimate Team, Online Friendlies oraz społecznościowej platformie Football Club. Najważniejsza informacja dotyczyła jednak daty premiery gry. Demo FIFA 12 pojawi się w sieci 13 września a sama gra trafić ma na sklepowe półki 27 (USA) i 29 (Europa) września bieżącego roku.
Battlefield 3
Na deser Electronic Arts przygotowało pokaz strzelanki sieciowej Battlefield 3. Na scenę wkroczyli: Karl Magnus Troedsson – generalny menadżer studia DICE oraz Patrick Soderlund z EA, którzy z marszu zapowiedzieli pierwszą prezentację trybu kooperacji. Obaj panowie wzięli do ręki pady od PlayStation 3 (na tej platformie odbywał się pokaz) i rozpoczęli rozgrywkę, w której ich zadaniem było odbicie zakładnika – Hamida el Zakira. Dwuosobowa drużyna najpierw po cichu oczyściła korytarz, by potem zostać wykrytym przez jedną z kamer. Po wyjściu z budynku drużyna przemieszczała się wraz z konwojem, który w kilka chwil później został zaatakowany. W akcji można było obejrzeć między innymi widowiskowy wystrzał z RPG i tryb widzenia w podczerwieni.
Po tym pokazie panowie przypomnieli o społecznościowej platformie funkcjonującej pod nazwą Battlelog i pokazali drugi film zatytułowany Caspian Border, obrazujący tryb rozgrywki dla wielu graczy. Można w nim było zobaczyć między innymi niezwykle widowiskowe pojedynki powietrzne odrzutowców oraz zdalnie sterowanego małego robota. Oba filmy spotkały się z dużym i zasłużonym aplauzem ze strony widowni. Premiera Battlefield 3 będzie miała miejsce 27 października bieżącego roku.