Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 kwietnia 2009, 12:33

autor: Filip Grabski

Konami rezygnuje z kontrowersyjnej gry Six Days In Fallujah

Na początku kwietnia Konami zapowiedziało, że zamierza wydać grę wojenną bazującą na konflikcie w Iraku. Projekt zatytułowany Six Days In Fallujah od razu wywołał wielkie kontrowersje, które bezpośrednio przyczyniły się do decyzji o porzuceniu powstającej gry.

Na początku kwietnia Konami zapowiedziało, że zamierza wydać grę wojenną bazującą na konflikcie w Iraku. Projekt zatytułowany Six Days In Fallujah od razu wywołał wielkie kontrowersje, które bezpośrednio przyczyniły się do decyzji o porzuceniu powstającej gry.

Mnóstwo negatywnych wypowiedzi ludzi związanych z wojskiem, a także osób z organizacji antywojennych wpłynęło na wydawców planowanego shootera. „Po ujrzeniu, jakie reakcje wywołała nasza gra w Stanach Zjednoczonych i zapoznaniu się ze wszystkimi opiniami przekazanymi nam za pomocą telefonów i poczty elektronicznej, kilka dni temu zdecydowaliśmy, że nie będziemy sprzedawać tej gry” - powiedział rzecznik Konami. Czy to oznacza zupełne wstrzymanie prac nad tytułem, czy też może odpowiedzialne za Six Days In Fallujah studio Atomic Games zdecyduje się poszukać innego wydawcy – nie wiadomo.

Six Days In Fallujah powstawało przy współpracy prawdziwych amerykańskim Marines, którzy brali udział w ulicznych walkach na terenie Faludży. Presja społeczeństwa, które uznało, że śmierć wielu cywili i „świeżość” całego konfliktu nie pozwalają na stworzenie gry komputerowej, odniosła pożądany skutek. Tytuł był planowany na pecety, Xboksa 360 i PlayStation 3, miał się pojawić na początku 2010 roku. Co prawda strata wydawcy nie przesądza jeszcze o totalnej kasacji Six Days…, ale można oczekiwać, że stygmat gry kontrowersyjnej ma takie same szanse pomóc, jak i przeszkodzić w doprowadzeniu gotowego tytułu na półki sklepowe.

Konami rezygnuje z kontrowersyjnej gry Six Days In Fallujah - ilustracja #1

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej