Kolejna świetna gra i być może kolejny tytuł gry roku. Split Fiction ma oszałamiająco dobre oceny, ale gracze są źli, że na premierę tytuł nie trafił do EA Play Pro
W sieci pojawiły się pierwsze recenzje nowej gry od Hazelight Studios. Split Fiction zdobywa bardzo wysokie noty i już teraz jawi się jako jedna z najlepszych gier kooperacyjnych ostatnich lat (co najmniej dorównująca hitowemu It Takes Two, o ile nie jeszcze lepsza).

Aktualizacja (6 marca, godz. 17:10)
Split Fiction jest już dostępne na PC, PS5 i XSX/S. Ku zaskoczeniu wielu graczy, tytuł nie trafił na premierę do usługi EA Play Pro, choć został wydany w ramach marki EA Originals. Niektórzy subskrybenci owej usługi czują się trochę oszukiwani, zważywszy na fakt, że niespełna rok temu znacząco ona podrożała. Należy jednak zaznaczyć, iż nigdy nie było mowy, że Split Fiction trafi do EA Play Pro w dniu debiutu.
Oryginalna wiadomość (4 marca, godz. 18:45)
Długo wyczekiwana produkcja studia Hazelight doczekała się pierwszych recenzji. Split Fiction, którego premiera nastąpi jeszcze w tym tygodniu, zbiera świetne opinie i może stać się kolejnym hitem Josefa Faresa. Oceny wskazują, że gra spotkała się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem, a zastrzeżeń wśród nich tyle, co kot napłakał. Czy mamy do czynienia z kolejną produkcją w portfolio Hazelight, która idąc w ślady hitowego It Takes Two, ma szansę na tytuł gry roku?
Split Fiction zdobywa bardzo wysokie noty od krytyków, a średnia wieńczących je ocen na Metacritic.com wynosi na chwilę obecną 91/100 (na podstawie ponad 80 recenzji na PS5, Xboxy Series X i PC).
Split Fiction – wybrane oceny:
- GRYOnline.pl – 9/10
- Gamepressure – 9/10
- Variety – 100/100
- PC Games – 100/100
- Eurogamer – 100/100
- Voxel – 95/100
- Impulsegamer – 92/100
- IGN I – 90/100
- VGC – 80/100
- Wccftech – 80/100
- Hardcore Gamer – 70/100
W recenzjach przeważają pochwały dotyczące różnorodności mechanik oraz doskonale zaprojektowanej, dynamicznej rozgrywki, która nigdy nie pozwala graczowi się nudzić. Co więcej, niektórzy krytycy podkreślają, że Split Fiction to najlepsza gra Hazelight Studios do tej pory – pełna kreatywnych pomysłów, płynnie zmieniających się mechanik oraz emocjonujących wyzwań (które można jednak odpowiednio dostosować do mniej doświadczonych odbiorców). Szczególną uwagę zwraca się także na świetną oprawę audiowizualną i unikalną stylistykę dwóch kontrastujących ze sobą światów gry. Krytycy w większości chwalą również fabułę.
W tekstach nie pominięto samego Josefa Faresa, który zdaniem niektórych recenzentów może w przyszłości ponownie zatriumfować podczas gali The Game Awards. Oczywiście nie zabrakło także pewnych uwag krytycznych (choć te należą do mniejszości) – jeden z recenzentów wskazał na przykład, że gra jest „krótsza i droższa niż It Takes Two”, a jej oryginalność i różnorodność są nieco mniejsze niż w poprzednim hicie Hazelight Studios (via Hardcore Gamer). Wydaje się on jednak na ten moment jedynym, który odniósł takie wrażenie.
Nasz recenzent również nie krył zachwytu po ukończeniu Split Fiction: „Jak on to przebije? Takie pytanie zadaję sobie, przeszedłszy Split Fiction. Naprawdę nie wiem, czy Josef Fares będzie w stanie wysmażyć gameplay jeszcze bardziej szalony, intensywny i kreatywny. Wiem jednak, że wciąż mógłby ulepszyć warstwę fabularną”. Warto też dodać, że długość gry określił on na solidne 15 godzin (z opcjonalnymi etapami).
Już na ten moment produkcja wydaje się jednym z najważniejszych tytułów 2025 roku, a przeważająca liczba recenzji bardzo pozytywnych sugeruje, że Hazelight Studios ponownie dostarczyło wyjątkowe doświadczenie dla fanów gier kooperacyjnych (które, nawiasem mówiąc, ma szansę ponownie zrobić dla gamingu wiele dobrego, wprowadzając do świata elektronicznej rozrywki nowe osoby zachęcone opcją współpracy).