autor: Kamil Zwijacz
Kolejna beta Monster Hunter World, nowe info o BattleTech i inne wieści
Dziś piszemy o zmianach w nadchodzącym BattleTech, jutrzejszym starcie beta-testów Monster Hunter World, strzelance Black w EA Access, nowej grze studia Housemarque i kolejnych tytułach we wstecznej kompatybilności na XOne. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
BattleTech – zmiany w multiplayerze i obsuwa niektórych elementów
Studio Harebrained Schemes poinformowało w opublikowanym komunikacie, że wykonało wszystkie wyznaczone w 2017 roku cele związane z taktyczną grą bitewną BattleTech. Niestety w dalszym ciągu nie wiemy, kiedy dokładnie projekt pojawi się na rynku – zdradzono jedynie, że nastąpi to w przeciągu najbliższych kilku miesięcy. Jednocześnie zaznaczono, że nie wszystkie ufundowane podczas zbiórki na Kickstarterze cele będą dostępne w dniu premiery. Dopiero jakiś czas po debiucie gry pojawi się wsparcie dla Linuksa, legendarne mechy i wojownicy, możliwość rozgrywania różnych rodzajów misji w trybie Skirmish (w kampanii będą one bardzo zróżnicowane) czy krótkie udziały znanych postaci w kampanii. Ponadto tryb Ironman również nie znajdzie się w premierowym wydaniu, ale akurat on nie był związany z żadnym celem, gdyż jedynie rozmawiano o nim ze społecznością. Podobnie jak już wymienione elementy, pojawi się on jednak w późniejszym czasie.
Szykują się też zmiany związane z multiplayerem gry. Wcześniej zakładano, że będzie on skupiony na turniejach i ligach, ale ostatecznie zdecydowano się na bardziej „przyjacielski” wariant. Będzie można zapraszać innych graczy do meczów przez Steama i GOG-a, zakładać prywatne rozgrywki i przebierać w publicznych w lobby. W związku ze zmianami tymczasowo zrezygnowano z systemu Solaris w multiplayerze. Deweloper jednak zamierza go jakoś wprowadzić po premierze, o ile uda się znaleźć na to odpowiedni sposób.
Monster Hunter: World – jutro start ostatniej bety
Jakiś czas temu informowaliśmy, że gra Monster Hunter: World doczeka się wkrótce kolejnych beta-testów na konsoli PlayStation 4. Zbliżają się one wielkimi krokami, więc przypominamy najważniejsze rzeczy. Przede wszystkim, jeżeli wzięliście udział w poprzednich testach, to nie kasujcie plików, gdyż zostaną one ponownie wykorzystane. Poza tym wczoraj miał rozpocząć się pre-load, niestety w momencie pisania wiadomości w polskim PlayStation Store go nie znalazłem.
Beta rozpocznie się jutro o godzinie 3:00 czasu polskiego i potrwa do 22 stycznia. Podczas zabawy, do której nie jest wymagany abonament PlayStation Plus, będziemy mogli sprawdzić tryb single player – choć i tak ma być wymagane połączenie z Internetem – oraz multiplayer. Twórcy udostępnią cztery zadania, w tym jedno niedostępne podczas poprzednich dwóch testów, w którym zapolujemy na The Insatiable Nergigante. Poza tym pojawi się czternaście broni oraz kilka gotowych postaci (w pełnej wersji będzie można je modyfikować). Za udział w zabawie otrzymacie malowanie twarzy dla bohatera i przedmioty do wykorzystania w finalnym wydaniu. Jego premiera odbędzie się 26 stycznia na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Jesienią gra pojawi się na PC-tach.
Black w EA Access
Wydana w 2006 roku na pierwszym Xboksie i PlayStation 2 strzelanka Black od studia Criterion Games została udostępniona abonentom EA Access. Jest to możliwe dzięki niedawnemu rozszerzeniu przez Microsoft wstecznej kompatybilności Xboksa One właśnie o wybrane tytuły ze swojej pierwszej stacjonarnej konsoli. Oprócz tej produkcji, w ramach abonamentu otrzymujecie jeszcze szereg innych projektów, w tym chociażby gry Mass Effect: Andromeda i Titanfall 2. Miesięczny koszt subskrypcji wynosi 14,99 zł, a od razu za cały rok zapłacicie 79,99 zł.
Studio Housemarque pracuje nad nową grą
Jakiś czas temu studio Housemarque – znane z rozmaitych, zazwyczaj świetnych gier zręcznościowych, np. Nex Machina: Death Machine – porzuciło produkcję kolejnych tego typu tytułów, gdyż nie sprzedają się one już tak jak kiedyś, a branża skupia się teraz głównie na projektach przeznaczonych do multiplayera. W najnowszym komunikacie poinformowano, że deweloper szuka testerów do nowej gry na PC-ty. Szczegółów nie zdradzono, ale wyjawiono, że znajduje się ona na wczesnym etapie produkcji i zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią nie będzie tytułem typu arcade. Czekamy więc na konkrety i jesteśmy niezmiernie ciekawi, jak studio poradzi sobie w nowej sytuacji.
Sniper Elite V2, Far Cry 2 i Driver: San Francisco we wstecznej kompatybilności na XOne
Larry Hryb, od lat będący jedną z głównych „twarzy” konsol Xbox, poinformował na Twitterze, że do grona gier dostępnych na Xboksie One we wstecznej kompatybilności dołączyły trzy produkcje. Pierwszą jest strzelanka Sniper Elite V2 z 2012 roku, drugą sandboksowy FPS Far Cry 2 z 2008 roku, a trzecią inna produkcja Ubisoftu – Driver: San Francisco, który ukazał się w 2011 roku. Biblioteka wspieranych tytułów jest już całkiem pokaźna i obejmuje setki projektów. Listę wszystkich z nich znajdziecie tutaj.
Galeria obrazków
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
- Plox Neon
- Fortnite: Battle Royale
- Conqueror's Blade
- Slay the Spire
- Dragon Sinker
- Out There: Chronicles
- Two Point Hospital
- The Sims 4: Dine Out
- Mercenaries Saga Chronicles
- Metal Gear Survive
Galeria filmów
…jak również najnowsze filmy z gier:
- Księga Umarłych - zwiastun dema technologicznego Unity
- Scribblenauts Showdown zwiastun #1
- Remothered: Tormented Fathers zwiastun #3
- Street Fighter V: Arcade Edition zwiastun na premierę
- The Red Strings Club zwiastun #1
- World of Warships Blitz zwiastun rozgrywki #1
- Digimon Story: Cyber Sleuth Hacker's Memory zwiastun #1
- Super Cane Magic ZERO zwiastun wersji z wczesnym dostępem
- Hyper Universe Czym jest Hyper Universe
- Legrand Legacy: Tale of the Fatebounds zwiastun z datą premiery
- The Aquatic Adventure of the Last Human zwiastun na premierę
- Vampyr dziennik dewelopera #1 - tworzenie potworów