Już nigdy więcej Call of Cthulhu z Headfirst Productions
25 października 2005, po długich latach developingu i przeróżnych problemów, gra Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth na Xboxa, w końcu trafiła do sprzedaży na zachodzie i zebrała dobre oceny w okolicach 80%. Niestety nie pomogło to zespołowi Headfirst Productions, który, jak wieść niesie, kończy swą działalność.
25 października 2005, po długich latach developingu i przeróżnych problemów, gra Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth na Xboxa, w końcu trafiła do sprzedaży na zachodzie i zebrała dobre oceny w okolicach 80%. Niestety nie pomogło to zespołowi Headfirst Productions, który, jak wieść niesie, kończy swą działalność.
Zachodzenie serwisy fanowskie, powołując się na źródła zbliżone do developera, podają, iż firma Headfirst Productions weszła w stan likwidacji. Pieczę nad jej finansami sprawuje zarząd komisaryczny, który ma za zadanie spłacić wszelkie długi i zakończyć jej działalność. A są one ponoć spore – w końcu sześć lat produkcji, w tym dwa bez wydawcy, zrobiło swoje.
Informację tę potwierdzają posty byłych pracowników studia, znajdujące się na różnych forach dyskusyjnych. Wynika z nich, iż zaraz po premierze wersji Xbox gry, większość z developerów odeszła, gdyż od miesięcy nie otrzymywała pensji, i znalazła pracę w innych firmach (m.in. Codemasters, Bioware, Crytek, Lionhead i Eurosoft). Również w roku ubiegłym Headfirst pozbył się jedynej swojej własności intelektualnej, tzn. licencji na gry z serii Simon the Sorcerer. Na dodatek od pewnego czasu siedziba firmy wystawiona jest na sprzedaż.
Wersja na PC Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth została wydana kilka dni temu jedynie dlatego, że główny projektant, TheHoodedClaw, poświęcił się i niemal samodzielnie, bezpłatnie, dokończył konwersję z Xboxa. Oczywiście w świetle tych wieści mało prawdopodobne jest aby kiedykolwiek pojawiły się jakieś oficjalne patche to Dark Corners of the Earth, które poprawią znalezione przez graczy błędy.
Co się tyczy kolejnej odsłony cyklu Call of Cthulhu, o podtytule Destiny's End, jaka od pewnego czasu także była opracowywana przez Headfirst Productions, to została ona wstrzymana w święta Bożego Narodzenia 2005 roku. Jak mówią developerzy, nikt z wydawców nie był zainteresowany finansowaniem tego projektu, głównie przez wzgląd na koszmarnie długi okres produkcyjny Dark Corners of the Earth.