Call of Cthulhu: Destiny's End
Call of Cthulhu: Destiny’s End to typowy przedstawiciel gatunku survival horror, który nawiązuje do mitologii Cthulhu, stworzonej przez Howarda Phillipsa Lovecrafta.
producent: Headfirst Productions
Call of Cthulhu: Destiny’s End to typowy przedstawiciel gatunku survival horror, który nawiązuje do mitologii Cthulhu, stworzonej przez Howarda Phillipsa Lovecrafta. Gra powstała w studiu Headfirst Productions znanego z innego tytułu, opartego na opowiadaniach mistrza, Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth.
Fabuła programu rozgrywa się w czasach nam współczesnych, w małej miejscowości położonej na wybrzeżu Nowej Anglii. Głównym bohaterem zmagań jest młodzieniec o imieniu Jake, który co noc miewa straszliwe koszmary, związane z tajemniczym i mrocznym miasteczkiem. Kiedy chłopiec decyduje się na zbadanie źródła dręczących go snów, u jego boku staje Emily, dziewczyna z sąsiedztwa. Oboje wyruszają w niebezpieczną podróż, która doprowadzi ich do osady, zamieszkałej przez przerażające i obrzydliwe potwory.
Program zrealizowany w perspektywie trzeciej osoby, udanie łączy elementy zręcznościowe z przygodowymi. Z jednej strony gracz musi wykazać się celnością podczas eksterminacji stworów, z drugiej umiejętnością logicznego myślenia. Dodatkowym utrudnieniem jest konieczność wyboru konkretnych bohaterów do wyrastających na drodze do celu problemów. Jake jest zdecydowanie agresywniejszy i lepiej radzi sobie z bronią, natomiast korzystająca ze stopniowo uwalnianych mocy psychicznych Emily, doskonale nadaje się do rozpracowywania kłopotliwych zagadek natury logicznej. Dziewczyna jest również drobniejsza, dlatego potrafi przedostać się przez niewielkie otwory, ciasne kanały i tunele. Bardzo ciekawym pomysłem zastosowanym przez autorów, jest wzajemne oddziaływanie obu postaci na siebie. Kiedy Jake i Emily rozdzielą się, następuje powolny wzrost paniki, który może zakończyć się rozmyciem ekranu i pojawieniem się halucynacji, objawianych złudzeniami o obecności potworów, których tak naprawdę nie ma. Tego typu atrakcje zwiększają i tak wystarczająco ciężki klimat gry.
W Call of Cthulhu: Destiny’s End firma Headfirst Productions postanowiła poeksperymentować z interfejsem użytkownika. Wiele tego typu produkcji przyzwyczaiło nas, że gdy kierujemy jedną postacią, druga automatycznie podąża za nami. W omawianej grze jest zupełnie odwrotnie i cały czas należy troszczyć się o mozolne sterowanie obojgiem bohaterów. Problem znika, gdy do zabawy zaprosimy kolegę lub koleżankę. Podpięcie drugiego pada powoduje, że ekran zostaje podzielony na dwie części (tzw. „split-screen”) i każdy z graczy prowadzi swoją postać oddzielnie. Call of Cthulhu: Destiny’s End została zaprojektowana jako produkcja przewidziana dla dwóch osób i stąd te niedogodności w przypadku samotnej rozgrywki.
Call of Cthulhu korzysta z trójwymiarowego silnika i bogactwa efektów świetlnych. Nieustanny mrok wzmaga ponury klimat i sprawia, że odwiedzane okolice prezentują się wyjątkowo upiornie. Kamera cały czas podąża za naszymi bohaterami. Jedynym wyjątkiem są pojedynki z użyciem broni, kiedy to widok przesuwa się tuż za plecy walczącej postaci, zupełnie jak w czwartej odsłonie Resident Evil.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: podzielony ekran Liczba graczy: 1 - 2
Oczekiwania czytelników: 5,8 / 10 na podstawie 85 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Call of Cthulhu: Destiny's End: 18+