Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 października 2005, 08:31

Już dziś premiera Sid Meier's Civilization IV!

Stało się! Czwarta odsłona legendarnej serii Civilization, oficjalnie zadebiutowała dziś na rynku elektronicznej rozrywki. Z premiery nowego dzieła Sida Meiera mogą się już cieszyć Amerykanie, Brytyjczycy pobiegną do sklepów w piątek, a Polacy... no właśnie, Polacy. W naszym kraju program może ukazać się dzięki firmie Cenega, ale jak na razie nikt tego oficjalnie nie potwierdził.

Stało się! Czwarta odsłona legendarnej serii Civilization, oficjalnie zadebiutowała dziś na rynku elektronicznej rozrywki. Z premiery nowego dzieła Sida Meiera mogą się już cieszyć Amerykanie, Brytyjczycy pobiegną do sklepów w piątek. Polscy gracze będą mieli okazję zapoznać się z grą miesiąc później, czyli 25 listopada.

Już dziś premiera Sid Meier's Civilization IV! - ilustracja #1

W czwartej części cyklu Civilization przyszedł czas na rewolucyjne zmiany, zarówno pod względem wizualnej strony programu, jak i jego zawartości merytorycznej. Jeśli chodzi o ten pierwszy czynnik, programiści z firmy Firaxis Games zastosowali trójwymiarowy silnik Gamebryo, który napędzał również ich poprzedni produkt – Sid Meier’s Pirates! Dzięki niemu, na mapie świata pojawiło się mnóstwo animowanych obiektów, np. zwierząt, które żywo reagują na rozwój kolejnych metropolii. Oczywiście wprowadzono również możliwość operowania zawieszoną nad lądem kamerą, która pozwala zobaczyć wybrany kawałek świata, nie tylko z dowolnego kąta, ale również w dużym zbliżeniu i oddaleniu. Wszystkie cudy świata będą teraz doskonale widoczne na mapie głównej, dzięki czemu gracz nie będzie musiał przekopywać się przez listę miast, aby je odnaleźć.

Więcej informacji na temat Sid Meier’s Civilization IV znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej