autor: Aleksander Kaczmarek
Jeszcze bardziej kolorowa kontynuacja de Blob
Koncern THQ ujawnił szczegóły dotyczące kontynuacji wydanej w 2008 roku logiczno-zręcznościowej gry de Blob. Druga część hitowej produkcji na konsolę Nintendo Wii ukaże się wiosną przyszłego roku. Na razie nie wiadomo, czy wzorem oryginału de Blob: The Underground doczeka się wersji na komputery PC.
Koncern THQ ujawnił szczegóły dotyczące kontynuacji wydanej w 2008 roku logiczno-zręcznościowej gry de Blob. Druga część hitowej produkcji na konsolę Nintendo Wii ukaże się wiosną przyszłego roku. Na razie nie wiadomo, czy wzorem oryginału de Blob: The Underground doczeka się wersji na komputery PC.
Czy kontynuacja de Blob będzie równie grywalna jak pierwowzór?
de Blob to stworzona w 2006 roku przez grupę studentów holenderskiego Utrecht School of Arts gra, nawiązująca do kultowej serii Katamari. Nagrodzonym na Festiwalu Gier Niezależnych pecetowym projektem zainteresował się koncern THQ. Konwersji na konsole Nintendo Wii i DS podjęło się studio Blue Tongue i choć udało się tylko z pierwszą platformą, to efekty przeszły oczekiwania wydawcy. Dobra sprzedaż de Blob zadecydowała o rozpoczęciu prac nad kontynuacją.
W lipcowym wydaniu magazynu Nintendo Power znajdzie się obszerny artykuł poświęcony de Blob: The Underground. Wcześniej gra zaprezentowana zostanie podczas targów E3 w Los Angeles. Już teraz wiadomo jednak czego można się spodziewać po drugiej części przygód kulki farby.
Akcja de Blob: The Underground ponownie przeniesie graczy do Prisma City, gdzie tytułowy bohater spróbuje pokrzyżować plany złego Comrade Blacka. W porównaniu z pierwowzorem oprawa graficzna gry zostanie znacznie poprawiona. De Blob będzie nie tylko ładniej wyglądać, ale też płynniej się poruszać. Poszczególne poziomy, których pojawi się 12, mają być bardziej złożone i dopracowane. W drugiej części gry malować można będzie nie tylko ulice i budynki, ale także ich wnętrza, a nawet korytarze podmiejskiego metra. Pojawią się także nowe elementy otoczenia, jak chociażby armatki wietrzne.
Ważnym elementem rozgrywki będzie kolekcjonowanie punktów inspiracji. Dzięki nim de Blob będzie mógł wykonywać specjalne ruchy lub wprowadzać udoskonalenia (np. większa ilość przenoszonej farby i dodatkowe życia).
Gra oferować ma tryb zabawy dla pojedynczego gracza ale także dla wielu osób, w tym na zasadzie kooperacji i rywalizacji.
Dla posiadaczy konsoli Nintendo DS THQ szykuje odrębny tytuł, nad którym pracuje studio Halfbrick (Fruit Ninja, Avatar: Into the Inferno). Będzie to platformówka z grafiką 2D, której akcja osadzona zostanie pomiędzy wydarzeniami przedstawionym w de Blob i de Blob: The Underground. Dodatkowo w wersji na konsolę DSi pojawi się prawdopodobnie minigierka z bezdotykowym systemem sterowania.