autor: Radosław Grabowski
Jak wściekłe będą psy Quentina Tarantino w rzeczywistości wirtualnej?
W ubiegły piątek zaprezentowaliśmy Szanownym Czytelnikom pierwsze screenshoty z gry dla PC, PS2 i XBX, powstającej na kanwie słynnego filmu pt. Reservoir Dogs (Wściekłe psy) w reżyserii Quentina Tarantino. Natomiast dzisiaj chcielibyśmy podzielić się z Wami świeżymi informacjami, które uzyskaliśmy w trakcie targów E3 2006 w Los Angeles.
W ubiegły piątek zaprezentowaliśmy Szanownym Czytelnikom pierwsze screenshoty z gry dla PC, PS2 i XBX, powstającej na kanwie słynnego filmu pt. Reservoir Dogs (Wściekłe psy) w reżyserii Quentina Tarantino. Natomiast dzisiaj chcielibyśmy podzielić się z Wami świeżymi informacjami, które uzyskaliśmy w trakcie targów E3 2006 w Los Angeles.
Odpowiedzialna za omawiane przedsięwzięcie brytyjska firma Volatile Games przewiduje, że gotowy produkt trafi do sklepów już jesienią bieżącego roku. Wzorem wielkiego filmowego poprzednika przedstawione nam zostaną przygody sześciu twardzieli w ciemnych garniturach – Pana Blond, Pana Białego, Pana Pomarańczowego, Pana Brązowego, Pana Różowego i Pana Niebieskiego. Oczywiście wirtualni bohaterowie będą łudząco podobni do swoich odpowiedników ze srebrnego ekranu, zarówno pod względem aparycji, jak i charakteru. Ponadto głosu Blondynowi użyczy sam Michael Madsen.
Przejmiemy kontrolę nad każdym spośród wspomnianych protagonistów, celem spojrzenia na filmowe wydarzenia z różnych perspektyw (aby uzyskać należytą atmosferę fabularną twórcy zrezygnują z porządku chronologicznego). Niczym w konkurencyjnej grze pt. The Godfather dokładnie poznamy więc elementy, które oryginalny kinowy scenariusz jedynie sygnalizował. Dowiemy się przykładowo, co tak naprawdę stało się z newralgicznymi diamentami.
Ponieważ developerzy postanowili wiernie podążać ścieżką konwencji, wytyczoną przez Tarantino, na ekranie zobaczymy mnóstwo przemocy. W ruch aż nazbyt często pójdzie broń palna, a także pięści i rozmaite narzędzia do walki na krótki dystans. Warto zauważyć, iż zaimplementowany ma być specjalny system, oceniający styl gry użytkownika – odpowiednie zachowanie spowoduje przypięcie nam np. łatki psychopatycznego mordercy, siejącego postrach wśród obywateli i osiągającego dzięki temu wybrane cele w łatwiejszy sposób (branie zakładników bez konieczności wyciągania spluwy, zniechęcanie policjantów do działania itp.).
Oprócz przemieszczania się piechotą główni bohaterowie będą również zasiadać za kierownicami samochodów, aby m.in. uczestniczyć w pościgu jako łowcy lub ofiary. Brutalnym gangsterskim porachunkom towarzyszyć ma rzecz jasna charakterystyczny filmowy soundtrack, zawierający takie kawałki, jak: Little Green Bag w wykonaniu zespołu George Baker Selection, Stuck in the Middle With You autorstwa Stealers Wheel etc.