Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lutego 2007, 14:12

Jak radził sobie CD Projekt w 2006 roku

Firma CD Projekt właśnie ogłosiła swoje wyniki finansowe za rok 2006. Z przesłanych danych wynika, że firma uzyskała łączne przychody przekraczające 84 miliony złotych, co jest wartością o 56% lepszą niż w roku 2005.

Firma CD Projekt właśnie ogłosiła swoje wyniki finansowe za rok 2006. Z przesłanych danych wynika, że firma uzyskała łączne przychody przekraczające 84 miliony złotych, co jest wartością o 56% lepszą niż w roku 2005. Należy dodać, że jest to wynik całej grupy CDP, czyli oddziału polskiego, czeskiego i węgierskiego.

Firma pochwaliła się również, iż w roku ubiegłym sprzedała ponad 2 miliony 350 tysięcy pudełek z grami. Najlepiej sprzedającą się grą była piąta część serii Heroes of Might and Magic, którą nabyło 58 tysięcy osób. Jeżeli chodzi o wypracowany przez CD Projekt zysk, to niestety ta wartość nie znalazła się w oficjalnej informacji o wynikach finansowych. Na nasze pytanie skierowane do przedstawiciela firmy otrzymaliśmy odpowiedź, iż na razie nie ma zgody zarządu firmy na ujawnianie tej wartości.

Co się tyczy planów firmy na rok 2007, to szczegóły mają zostać wkrótce ujawnione. Pewne jest, że jedną z najważniejszych rzeczy dla CDP jest premiera gry Wiedźmin. Poniżej wypowiedź Michała Kicińskiego związana z tym tematem:

Rok 2007 będzie dla nas wyjątkowy również z innego powodu. Światło dzienne ujrzy nasze ukochane dziecko, gra Wiedźmin, nad którą pracujemy na maksymalnych obrotach już ponad 3 lata. Premiera gry będzie dla nas szczególnym wydarzeniem i choć jeszcze nie wystartowała kampania promocyjna, przygotowania do premiery idą pełną parą. Przygotowania te są o tyle specyficzne, że po raz pierwszy w historii firmy, dotyczą wszystkich światowych rynków. Choć premiera odbędzie się równolegle na całym świecie, to właśnie nasz rodzimy rynek ma dla nas szczególne znaczenie, co podkreślimy m.in. jakością wydania polskiej wersji gry”.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej