autor: Fajek
Jak będzie wyglądała gra „Wiedźmin”?
Firma CD Projekt Red Studio ujawniła szczegóły dotyczące sposobu przedstawienia akcji w grze komputerowej "Wiedźmin". Autorzy programu zdecydowali się zastosować popularny rzut znad postaci (znany choćby z Baldur's Gate: Dark Alliance, czy Neverwinter Nights). Kamera będzie podążać za głównym bohaterem, miejscami modyfikując kąt patrzenia czy oddalenia, tak aby najlepiej przedstawić teren, po którym porusza się bohater. Zawsze będzie też możliwość dokonywania obrotów i zbliżeń.
Firma CD Projekt Red Studio ujawniła szczegóły dotyczące sposobu przedstawienia akcji w grze komputerowej "Wiedźmin". Autorzy programu zdecydowali się zastosować popularny rzut znad postaci (znany choćby z Baldur's Gate: Dark Alliance, czy Neverwinter Nights). Kamera będzie podążać za głównym bohaterem, miejscami modyfikując kąt patrzenia czy oddalenia, tak aby najlepiej przedstawić teren, po którym porusza się bohater. Zawsze będzie też możliwość dokonywania obrotów i zbliżeń.
Grafika programu jest oczywiście całkowicie trójwymiarowa. Prace nad programem są zaawansowane. Już od dwóch tygodni trwają testy pierwszej wersji silnika gry. Programiści opracowują obecnie efekty planowane w finalnej wersji m.in. animowane liście drzew oraz trawę, realistyczną wodę, efekty atmosferyczne. Zespół grafików pracuje też nad wyglądem poszczególnych lokacji. Na pierwszy ogień poszły podziemia siedliszcza Wiedźminów - Kaer Morhen, które w chwili obecnej przechodzą ostatnie szlify. Jednocześnie trwają końcowe prace nad dokumentacją, zawierającą kompletny opis koncepcji, mechaniki i wyglądu gry.
„Wiedźmin” jest grą RPG, w której duży nacisk położono na dynamiczne sceny walk z jednoczesnym zachowaniem głębi fabularnej. Akcja gry rozgrywa się w świecie opisanym w powieściach Andrzeja Sapkowskiego.