Imponujące wyniki Activision Blizzard łagodzą fiasko w Wielkiej Brytanii
Fuzja Microsoftu i Activision Blizzard została co prawda zablokowana, ale za to druga z tych firm może być zadowolona ze swoich wyników finansowych.
Wczoraj brytyjski Urząd Ochrony Konsumentów zablokował fuzję koncernu Microsoft i wydawcy Activision Blizzard. Na otarcie łez drugiej z tych firm pozostają doskonałe wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku, opublikowane właśnie w nowym raporcie.
- W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku przychody Activision Blizzard wyniosły 2,38 mld dolarów.
- Zysk netto zamknął się w kwocie 740 mln dolarów.
- Wyniki te są znacznie wyższe niż w analogicznym okresie 2022 roku. Przychody wzrosły o 35%, a zysk netto aż o 87%.
- W pierwszym kwartale tego roku wszystko zagrało wręcz idealnie dla Activision Blizzard. Firma zanotowała wzrost przychodów w odniesieniu do każdej ze swoich najważniejszych marek, czyli w Call of Duty, Candy Crush, Warcraft, Overwatch oraz Diablo.
Sam dział Activision (czyli bez produkcji studiów Blizzard i King) przyniósł 580 mln dolarów przychodu, czyli o 28% więcej niż w pierwszym kwartale 2022 roku. Nie jest to zaskoczeniem, gdyż Call of Duty: Modern Warfare II okazało się znacznie większym sukcesem niż Call of Duty: Vanguard, a do tego w listopadzie ubiegłego roku zadebiutowało także Call of Duty: Warzone 2.0. Co jednak ciekawe, liczba aktywnych użytkowników gier Activision spadła o 2%. Ci, którzy pozostali, wydają po prostu znacznie więcej pieniędzy.
Potęga Candy Crush
Z kolei produkcje Blizzarda przyniosły przychód na poziomie 435 mln dolarów, czyli o 62% wyższym niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Zanotowano również wzrost liczby aktywnych użytkowników o 23% w porównaniu do analogicznego okresu w 2022 roku. Tutaj są jednak pewne powody do obaw, gdyż ich liczba spadła o 40% w porównaniu z ostatnim kwartałem 2022 r., kiedy to na rynku zadebiutował Overwatch 2.
Najlepiej zarabiającym działem firmy pozostaje koncentrujące się na grach casualowych studio King. Produkcje zespołu wygenerowały w pierwszych trzech miesiącach tego roku 739 mln dolarów przychodu, czyli o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Co więcej, Candy Crush jest najlepiej zarabiającą marką w amerykańskim App Store nieprzerwanie od 23 kwartałów.
- Recenzja CoD Modern Warfare 2 – dobrze się bawiłem, nic już nie pamiętam
- Activision Blizzard – oficjalna strona
Spadek na giełdzie pod kontrolą
Wyśmienite wyniki finansowe uspokoiły trochę inwestorów zawiedzionych zablokowaniem fuzji Microsoftu i Activision Blizzard. Akcje drugiej z tych firm zanotowały spadek tylko o 10% - zapewne byłby on znacznie większy, gdyby nie korzystne liczby z najnowszego raportu wydawcy.