Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 maja 2021, 08:23

autor: Adrian Werner

Imperator: Rome - Paradox zawiesił rozwój gry

Firma Paradox zdecydowała się czasowo zawiesić rozwój gry Imperator: Rome. Odpowiedzialni za produkcję deweloperzy zostali oddelegowani do prac nad innymi projektami wydawcy.

Mamy złe wieści dla fanów strategii studia Paradox. Firma ogłosiła, że zawiesiła dalszy rozwój Imperator: Rome. Na szczęście ten stan rzeczy ma być tymczasowy.

Decyzja ta jest wynikiem reorganizacji struktury produkcyjnej przedsiębiorstwa. Jego główny zespół (Paradox Development Studio) został podzielony na trzy grupy zajmujące się odrębnymi projektami. PDS Green odpowiada za Stellaris, PDS Red za Crusader Kings III, a PDS Gold za Hearts of Iron IV. Firma uznała, że obecnie te gry są priorytetem, więc oddelegowano do pracy nad nimi ludzi do tej pory zajmujących się rozwojem Imperator: Rome. Wzmocnili oni również zespoły odpowiedzialne za przyszłe produkcje.

Firma Paradox zapewnia, że nie zamierza definitywnie porzucać gry. W planach jest zwerbowanie nowego zespołu, który przejmie rozwój projektu. Nie wiadomo jednak, kiedy to nastąpi.

Paradox tłumaczy swoją decyzję tym, że obecnie Imperator: Rome nie wymaga szybkich zmian. W lutym zadebiutował olbrzymi patch 2.0, który gruntownie ulepszył wiele aspektów gry. Aktualizacja została przyjęta bardzo ciepło, co pokazują recenzje graczy na Steamie. O ile spośród wszystkich ocen użytkowników wystawionych od dnia premiery tylko 56% wyraża się o grze pozytywnie (co stanowi skutek kiepskiej jakości w dniu debiutu), tak 78% not tylko z ostatnich 30 dni jest pozytywnych.

Fani będą rozczarowani decyzją firmy, ale nie jest ona trudna do zrozumienia. Patch 2.0 naprawił grę, ale nie doprowadził do jej renesansu pod względem popularności. Według danych serwisu SteamDB wczoraj, w najgorętszym momencie dnia w Imperator: Rome na Steamie bawiły się tylko 1 244 osoby jednocześnie. Dla porównania – w przypadku Crusader Kings 3 było ich 13 464, Hearts of Iron IV - 35 849, Europa Universalis IV - 21 525, a Stellaris - 28 355. Nawet staruszka Victoria II uzyskała lepszy wynik niż Imperator, gdyż wczorajszy rekord aktywności tej produkcji wyniósł 1 703 graczy.

Oczywiście problem tkwi w tym, że jeśli rozwój gry zostanie teraz wstrzymany, to po uformowaniu nowego zespołu Imperator: Rome może być tak mało popularny,iż dalsze prace nad tym projektem stracą sens.

Co z Europa Universalis 4?

Warto tutaj przy okazji dodać, że Paradox Development Studio nie zajmuje się obecnie grą Europa Universalis IV, gdyż ten projekt oddano pod pieczę nowego zespołu w Barcelonie nazwanego Paradox Tinto. Na razie zaowocowało to fatalnym dodatkiem Leviathan.

  1. Oficjalna strona firmy Paradox Interactive
  2. Recenzja gry Imperator: Rome – świetna strategia, choć nie dla każdego
  3. Imperator Rome - poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej