autor: Radosław Grabowski
Ile konsol Xbox 360 chce sprzedać Microsoft?
Zgodnie z ostatnim oświadczeniem korporacji Sony udało się jej już rozprowadzić w skali globalnej ponad dziewięćdziesiąt milionów konsol PlayStation 2. Japońska firma potrzebowała do osiągnięcia takiego wyniku pięciu lat, ale konkurencja nie śpi i również zamierza w przyszłości pochwalić się sukcesami w materii dystrybucji elektroniczno-rozrywkowych platform.
Zgodnie z ostatnim oświadczeniem korporacji Sony udało się jej już rozprowadzić w skali globalnej ponad dziewięćdziesiąt milionów konsol PlayStation 2. Japońska firma potrzebowała do osiągnięcia takiego wyniku pięciu lat, ale konkurencja nie śpi i również zamierza w przyszłości pochwalić się sukcesami w materii dystrybucji elektroniczno-rozrywkowych platform.
Mowa konkretnie o koncernie Microsoft, który chce sprzedać w okresie od dwunastu do szesnastu miesięcy po rynkowym debiucie systemu Xbox 360 dziesięć milionów sztuk tego urządzenia na całym świecie. Tak przynajmniej stwierdził Peter Moore, czyli przysłowiowa prawa ręka Billa Gatesa w kwestii marketingu „trzystasześćdziesiątki”. Niniejsze plany ogłoszono w trakcie londyńskiej konferencji stowarzyszenia ELSPA (Entertainment and Leisure Software Publishers Association).
Osiągnięcie wspomnianego wyniku ma być możliwe dzięki jednoczesnej premierze X360 w trzech kluczowych miejscach globu ziemskiego (Ameryka Północna, Europa i Japonia) przed tegorocznymi Świętami Bożego Narodzenia. Ponadto Moore oznajmił, że cena nowej konsoli będzie tak skalkulowana, aby zachęcić do zakupu potencjalnych klientów.