autor: Krzysztof Sobiepan
Hunt: Showdown – pierwszy materiał z rozgrywki
Zgodnie z wcześniejszą obietnicą firma Crytek zaprezentowała szerszej publiczności gameplay z gry Hunt: Showdown. Tytuł znajduje się we wczesnej fazie produkcji, ale już teraz prezentuje się bardzo okazale.
- gra wieloosobowa, łącząca elementy PvE i PvP;
- zmienne cele w czasie trwania meczu: zabicie mocnego potwora, obrona jego ciała przed hordami przeciwników;
- 4 drużyny składające się z max 4 graczy;
- permanentna śmierć postaci, jeśli polegnie w walce.
W maju dowiedzieliśmy się, że gra Hunt: Horrors of the Gilded Age od studia Crytek odrodziła się jako mniejszy projekt Hunt: Showdown, określany jako kooperacyjna strzelanina, kładąca również nacisk na walkę między niewielkimi drużynami. Na targach E3 2017 firma odkryła zaś nieco pikantnych szczegółów. Rozgrywka polegać ma na rywalizacji drużyn do 4 graczy, a zadaniem łowców jest eliminacja kolejnych demonicznych celów oraz bossa. Przy okazji rozprawić się trzeba będzie z ludzką konkurencją w postaci innych zespołów. Cztery grupy wybierają się na łowy, ale ostateczne zwycięstwo może należeć tylko do jednej z nich.
Hunt: Showdown prezentowany był podczas zakończonych wczoraj targów E3 tylko dziennikarzom, w ramach spotkań za zamkniętymi drzwiami. Deweloperzy pojawili się jednak na streamie w serwisie Twitch i pokazali demo światu. Poniżej przyjrzeć się można przebiegowi jednych łowów, wzbogaconych przez komentarz autorów:
Na materiale zobaczyć można różne bestie (głównie przez przyrządy celownicze) i klimatyczne tereny podmokłe w czasie bezksiężycowej nocy. Oko przyciągają znakomite efekty świetlne, czy to ciepły ogień płonących zgliszczy, czy ostre białe światło wystrzeliwanej w powietrze flary. Walka wydaje się zaś dość dynamiczna, o ile ze zwykłymi przeciwnikami można się rozprawić nawet nożem, wielki demoniczny pająk wymaga od drużyny dużo większej koordynacji i użycia całego dostępnego arsenału.