Honor of Kings - mobilna gra z 50 mln codziennych użytkowników w samych Chinach
Firma Tencent Games ma powody do zadowolenia. Na rynku chińskim mobilna gra MOBA Honor of Kings może się już pochwalić 50 milionami graczy, którzy bawią się w nią każdego dnia.
Chiński rynek gier mocno różni się od zachodniego, zarówno na pecetach, jak i przede wszystkim w przypadku produkcji mobilnych. Najlepszą ilustracją tego faktu jest szalona popularność gry MOBA Honor of Kings. Tytuł ten jest praktycznie nieznany w Europie oraz Ameryce, natomiast w Państwie Środka kompletnie zdominował iOS i Androida. Obecnie w produkcję każdego dnia bawi się ponad 50 milionów graczy i analitycy przewidują, że w tym roku liczba ta podskoczy do 70 mln. Dla porównania, w Pokemon GO w okresie największej popularności logowało się 45 mln osób dziennie.
Obecnie największą grą mobilną na świecie jest Clash of Clans, które może się pochwalić 100 mln graczy każdego dnia. Fakt, że Honor of Kings osiągnęło połowę tego wyniku wyłącznie na rynku chińskim, jest bardzo imponujący.
Projekt ma spore możliwości dalszego rozwoju. Kilka dni temu ruszyły otwarte testy wersji anglojęzycznej, która funkcjonuje pod zmienionym tytułem Strike of Kings. Ponadto w planach na ten rok jest wypuszczenie produkcji w innych krajach azjatyckich, w tym zwłasza w Korei Południowej.
Honor of Kings/Strike of Kings przyciąga graczy dopracowanymi mechanizmami rozgrywki, które zaczerpnięto wprost z League of Legends. Obie produkcje są do siebie tak podobne, że laik mógłby mieć problemy z ich odróżnieniem. Nie mamy tu jednak do czynienia z podrabianiem cudzych pomysłów. Właścicielem obu marek jest firma Tencent Games, która postanowiła, że lepiej będzie oprzeć się na sprawdzonych rozwiązaniach zamiast zaczynać od zera.