autor: Piotr Siejczuk
Homeworld i Warlords: BattleCry w styczniowym wydaniu magazynu CD-Action?
Tak, to prawda! W dniu dzisiejszym nasza redakcja weszła w posiadanie niezwykle interesującej informacji. Otóż z dobrze poinformowanych źródeł wiemy, iż w najnowszym numerze magazynu CD-Action oznaczonym numerem 01/2004 dostępne będą dwa niezwykle ciekawe tytuły z branży elektroniczno-rozrywkowej. Pierwszym z nich jest rewolucyjna strategia kosmiczna osadzona w pełni trójwymiarowym świecie nosząca tytuł Homeworld. Drugą zaś niespodzianką, jaką przygotowali redaktorzy rzeczonego pisma jest równie wciągająca gra - Warlords: BattleCry, która to również zalicza się do gatunku RTS.
Tak, to prawda! W dniu dzisiejszym nasza redakcja weszła w posiadanie niezwykle interesującej informacji. Otóż z dobrze poinformowanych źródeł wiemy, iż w najnowszym numerze magazynu CD-Action oznaczonym numerem 01/2004 dostępne będą dwa niezwykle ciekawe tytuły z branży elektroniczno-rozrywkowej. Pierwszym z nich jest rewolucyjna strategia kosmiczna osadzona w pełni trójwymiarowym świecie nosząca tytuł Homeworld. Drugą zaś niespodzianką, jaką przygotowali redaktorzy rzeczonego pisma jest równie wciągająca gra - Warlords: BattleCry, która to również zalicza się do gatunku RTS.
Niezwykle miły prezent na rozpoczęcie nowego, nadchodzącego coraz większymi krokami roku 2004, nieprawdaż? Dodatkową zaletą jest to, iż obie gry są zupełnie darmowe, płacimy tak jak zwykle – jedynie za pismo!
Pewnie większości z Was wystarczą w zupełności jedynie tytuły wspomnianych gier, aby dokonać zakupu nowego numeru CDA, jednak w skrócie omówię oba produkty.
Jak już powyżej wspomniałem gra Homeworld była w 1999 roku istną rewolucją, swoje miano utrzymała zresztą do dnia dzisiejszego, czego dowodem jest wydanie wspaniałego sequela. Ponadto diametralnie zmieniła pogląd graczy na tytuły z gatunku strategii czasu rzeczywistego. Doskonała grafika, interesująca i bardzo wciągająca epicka fabuła to tylko mały skrawek tego, co oferuje swoim fanom Homeworld. Dodać należy również to, iż profesjonalizm, z jakim wykonano tą grę przewyższa niejednokrotnie poziom wykonania wydawanych obecnie pozycji należących do kategorii RTS.
Co się zaś tyczy Warlords: Battlecry to gra ta wywołała w lipcu 2000 roku nie mniejsze zainteresowanie niż Homeworld w roku 1999. Cóż takiego odróżniało ją, więc od innych gier z gatunku RTS’ów? Był to pierwszy tytuł, w którym akcja gry nie toczyła się wokół ogromnej armii naszych podwładnych, lecz koncentrowała się na osobie jednego bohatera. Cechy osobowości oraz posiadany zdolności opierały się na systemie statystyk gry fabularnej pod tytułem Dungeons and Dragons. Bohater stał się, więc odzwierciedleniem gracza w świecie gry. Fakt ten spowodował, iż Warlords: Battlecry osiągnęła niebywała popularność. Zresztą podobnie jak w przypadku Homeworld świadczy o tym fakt produkcji kolejnej, bo III już części serii Warlords.
Cóż więcej mógłbym rzec? Chyba jedynie to, iż fani strategii czasu rzeczywistego są w pewien sposób zobowiązani do zakupy najnowszego numeru CD-Action, jeśli oczywiście nie posiadają jeszcze w swoim zbierze tych dwóch tytułów! Dla zwolenników innych gatunków gier stanowić to będzie myślę miłą odmianę i równie chętnie zagrają w Homeworld i Warlords: BattleCry.
Więcej informacji o Homeworld:
Więcej informacji o Warlords: BattleCry