autor: Janusz Guzowski
Heroes of the Storm – zapowiedziano wydarzenie Eternal Conflict
Firma Blizzard zapowiedziała wydarzenie w wydanej niedawno produkcji Heroes of the Storm. Event Eternal Conflict będzie opierał się na grze Diablo i wprowadzi nową mapę – Battlefield of Eternity. Pozwoli także wcielić się w Butchera, postać znaną z pierwszej i trzeciej odsłony diabelskiego cyklu. Oficjalna premiera przewidziana jest na 30 czerwca.
Oficjalna premiera gry Heroes of the Storm odbyła się na początku tego tygodnia, a jej twórcy – firma Blizzard – już zapowiedzieli pierwsze wydarzenie w tym eklektycznym uniwersum. Event Eternal Conflict będzie opierał się na serii Diablo i wprowadzi do tytułu między innymi nową mapę oraz postać – znanego z pierwszej i trzeciej odsłony diabelskiego cyklu Butchera.
Nowa arena, Battlefield of Eternity, inspirowana światem Sanktuarium przypomina połączenie poziomów niebiańskich z czwartego aktu Diablo III z obszarami piekielnymi. Lokacja składa się z centralnego pola walki łączącego oba „wymiary” mapy oraz dwóch mniejszych obszarów dookoła. W trakcie rozgrywki każda drużyna otrzymuje swojego Nieśmiertelnego (anioła lub demona), potężną jednostkę, która dąży do zniszczenia swojego odpowiednika w przeciwnej ekipie. Celem graczy jest zapewnienie zwycięstwa swojemu stronnikowi, dzięki czemu uzyskamy jego pomoc w niszczeniu bazy przeciwnika. Nowością będzie też możliwość wynajęcia szamanów Upadłych – jednostek umiejących wskrzeszać podległych im sługusów. Ogólny zarys planszy możecie zobaczyć na poniższych materiałach:
Oprócz tego w związku z wydarzeniem zadebiutuje nowy bohater – Butcher. Postać – choć występowała także w pierwszej odsłonie cyklu – stylizowana jest na tą z trzeciej części Diablo i wyposażona jest w hak oraz nóż rzeźnicki.
Charakterystyczną umiejętnością Butchera – nazwaną Fresh Meat – będzie możliwość konsumowania ciał zabitych ofiar. Każdy zjedzony przeciwnik zapewni zwiększenie zadawanych obrażeń o jeden procent, z maksymalnym limitem dwudziestu pięciu. Bonus zostaje wyzerowany z chwilą śmierci bohatera. Pozostałe umiejętności postaci prezentują się następująco:
- Hamstring (klawisz Q) – zadaje obrażenia i spowalnia przeciwników.
- Butcher's Brand (klawisz W) – zaatakowany przeciwnik zostaje oznaczony specjalną demoniczną pieczęcią. Od tej pory siedemdziesiąt pięć procent obrażeń, jakie Butcher zada tej postaci, będą wracały do niego w postaci punktów zdrowia. Jeśli jako cel umiejętności wybierzemy wrogiego bohatera, to wskaźnik ten wyniesie aż sto pięćdziesiąt procent. W związku z tym wydaje się, że użycie tej zdolności w starciach jeden na jeden może w większości przypadków zagwarantować zwycięstwo.
- Ruthless Onslaught (klawisz E) – bohater szarżuje na wroga. Trafiony przeciwnik zostaje ogłuszony na pewien czas.
Dodatkowo na wyższych poziomach Butcher może wybrać jedną z dwóch umiejętności przypisanych pod klawisz R:
- Lamb to the Slaughter – przyzywa pal, do którego przywiązywany jest najbliższy wrogi bohater. Grube łańcuchy powodują, że przeciwnik może poruszać się tylko w bardzo ograniczonym zakresie. Umiejętności specjalne innych bohaterów – Zeratula czy Muradina – nie są w stanie zniwelować działania tej zdolności.
- Furnace Blast – atak obszarowy zadający duże obrażenia pobliskim wrogim jednostkom. Wymaga trzech sekund przygotowywania.
Działanie wszystkich umiejętności Butchera możecie zobaczyć na poniższym materiale wideo:
Wydaje się, że nowa postać w rękach doświadczonego gracza będzie prawdziwą maszynką do mielenia przeciwników. Butcher może okazać się niezwykle skuteczny w starciach jeden na jeden. Co jednak istotne, dla powodzenia rozgrywki ważne będzie stałe utrzymywanie go przy życiu (z uwagi na utratę zebranych bonusów w chwili śmierci) oraz unikanie walki z większą ilością przeciwników jednocześnie.
Eternal Conflict ma rozpocząć się oficjalnie 30 czerwca (23 czerwca zaczną się testy na Publicznym Serwerze Testowym) i zawierać będzie jeszcze więcej nowej zawartości związanej z serią Diablo. Dostęp do nowej mapy otrzymamy za darmo, za pozostałe nowości zapłacimy złotem zdobytym w grze lub rzeczywistymi pieniędzmi.
Heroes of the Storm to sieciowa gra strategiczna należąca do popularnego gatunku Multiplayer Online Battle Arena, przygotowana przez firmę Blizzard Entertainment. Tytuł pozwala nam przenieść się do fantastycznego świata Nexus, gdzie spotykają się uniwersa bestsellerowych serii Blizzarda, takich jak Diablo, StarCraft czy WarCraft. Tam też bierzemy udział w sieciowych potyczkach kilkuosobowych drużyn, w których skład wchodzą postacie znane ze wspomnianych gier. Kluczem do zwycięstwa będzie więc współdziałanie w ramach drużyny.
- Oficjalna strona gry Heroes of the Storm
- Recenzja gry Heroes of the Storm – MOBA idealna… dla nielubiących gier MOBA