Hellraid – twórcy o systemie walki w najnowszej produkcji Techlandu
Hellraid będzie produkcją łączącą w sobie cechy gier typu FPP i hack&slash. Twórcy z polskiego studia Techland, znanego z serii Call of Juarez czy Dead Island, opublikowali właśnie nowy filmik prezentujący ich podejście do kwestii walki wręcz. Hellraid ukaże się w połowie roku na komputerach PC oraz konsolach X360 i PS3.
- Hellraid to gra z gatunku FPP/hack&slash od polskiego studia Techland.
- W produkcji wcielimy się w jedną z czterech postaci i staniemy do walki z demonicznymi przeciwnikami.
- Twórcy, chcąc wprowadzić do mechaniki starć realizm, korzystają ze wsparcia specjalistów od walki bronią dawną.
Ostatni raz o Hellraid, nowej produkcji studia Techland, informowaliśmy w październiku. Premiera tytułu została wtedy przesunięta na 2014 rok, gdyż twórcom zależało na dopracowaniu gry i dodaniu nowych opcji. Od tego czasu polski deweloper kilka razy informował za pośrednictwem bloga na stronie projektu o drobnych aspektach rozgrywki. Ujawniono więc fragmenty ścieżki dźwiękowej, pokazano modele broni, zaprezentowano też zakres konfiguracji FoV (pola widzenia). Wczoraj Techland podzielił się ciekawym filmikiem, w którym omówiono mechanikę walki. Przy pracach pomaga ARMA-PL, wrocławski oddział stowarzyszenia miłośników Dawnych Europejskich Sztuk Walki.
W grze, jaką będzie Hellraid, system walki bronią jest szczególnie ważny – w końcu to jeden z głównych sposobów (jest jeszcze magia), jakie posłużą nam do zabijania wrogich szkieletów, demonów i innych paskudnych stworów. Aby lepiej zrozumieć filozofię pojedynków wręcz, twórcy wsparli się doświadczeniem stowarzyszenia zajmującego się rekonstrukcją technik starć dawnymi broniami. Jak się dowiadujemy, twórcy postanowili zrezygnować z technologii motion capture w przypadku walki z perspektywy pierwszoosobowej, skupili się za to na jak najwierniejszym oddaniu ataków przeprowadzanych różnymi typami broni.
Ze wstępnych informacji wynika, że gra ukaże się w czerwcu 2014 roku na komputerach PC oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.
Hellraid będzie ciekawym połączeniem dwóch typów gier – FPP i hack&slash; nie zabraknie też elementów znanych z wszelkiej maści RPG-ów, takich jak awansowanie na kolejne poziomy czy odblokowywanie nowych umiejętności. W produkcji wcielimy się w jedną z czterech postaci (wojownika, maga, paladyna lub łotrzyka) i przemierzać będziemy mroczny świat pełen plugawych demonów i mrocznych monstrów. Produkcja wywołuje skojarzenia z klasyczną grą FPS Heretic z 1995 roku. W Hellraid zagramy sami lub – w trybie co-op – z trzema znajomymi.