Heavenstrike Rivals – premiera taktycznej strategii turowej
W usługach App Store i Google Play zadebiutowała pełna wersja Heavenstrike Rivals, czyli turowej strategii fantasy, która powstała wspólnymi siłami znanego z Surgeon Simulator studia Mediatonic oraz firmy Square Enix.
Firma Square Enix wypuściła pełną wersję Heavenstrike Rivals, czyli mobilnej strategii bitewnej autorstwa znanego z Surgeon Simulator studia Mediatonic.
Gra korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i ukazała się w wersjach na urządzenia mobilne z systemami iOS oraz Android.
Fabuła gry przenosi nas do krainy fantasy, rozdartej przez wojnę między siłami ludzkości a armiami potworów określających siebie mianem Upadłych. Gracze obejmują dowództwo nad herosami, których zadaniem jest odnalezienie legendarnych Siedmiu Sióstr, bo tylko one posiadają moc potrafiącą odeprzeć inwazję sił ciemności.
W praktyce misję tę realizujemy głównie tocząc bitwy w systemie turowym na malutkich mapach, składających się z raptem dwudziestu jeden pól. Podczas zabawy mamy okazję zgromadzić prawdziwą armię bohaterów, ale do pojedynczego starcia możemy wystawić tylko kilku. Galeria przeciwników jest bardzo różnorodna i musimy dobierać skład oddziału pod konkretny typ wrogów. Potyczki są dynamiczne i wyłonienie zwycięzcy zajmuje raptem kilka minut.
W grze nie zabrakło oczywiście elementów RPG, w ramach których postacie gromadzą doświadczenie i zwiększają swoją skuteczność na polu bitewnym. Autorzy przygotowali obszerną kampanię fabularną, ale można także bawić się w sieciowym trybie PvP, pozwalającym na rywalizowanie z innymi ludźmi. Dodatkową atrakcją jest udana oprawa audiowizualna. Dzięki współpracy z firmą Square Enix w projekt zaangażowanych było dwóch Japończyków – artysta Ryoma Ito, który odpowiadał za projekty postaci w Final Fantasy Tactics Advance oraz Ryo Yamazaki, czyli kompozytor ścieżki dźwiękowej do Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers.