Heavenstrike Rivals
Turowa strategia bitewna korzystająca z modelu free-to-play z mikropłatnościami. Grę stworzyło studio Mediatonic Projekt znane z Surgeon Simulator, pracujące pod skrzydłami firmy Square-Enix.
producent: Mediatonic wydawca: Square Enix
Heavenstrike Rivals to wydana na platformie PC, AND i iOS turowa strategia bitewna korzystająca z modelu darmowego z mikropłatnościami. Projekt opracowało znane z Surgeon Simulator studio Mediatonic, a w produkcji pomagała firma Square-Enix.
Fabuła
Akcja gry przenosi nas do krainy fantasy mającej postać kontynentu zawieszonego wśród chmur za pomocą gigantycznych łańcuchów. Nad tym światem pieczę od zawsze sprawowała potężna istota znana jako Strażnik. Siedem boskich sióstr co sześćset lat budziło się ze snu po to, aby wybrać kolejnego Strażnika i tym samym zapewnić śmiertelnikom kolejnych sześć stuleci pokoju i dobrobytu. Ten cykl przerwało przybycie istot nazywających siebie Upadłymi, które zmusiły armię ludzkości do porzucenia połowy swoich terytoriów. Gracze wcielają się w wojowników, żyjących na ziemiach zajętych przez koszmarnych najeźdźców. Jeśli chcą przepędzić bestie i ocalić świat, muszą odnaleźć i ochronić Siedem Sióstr.
Mechanika
Zabawa polega głównie na toczeniu bitew na niewielkich planszach, składających się z raptem dwudziestu jeden pól. Podczas starć dowodzimy małym oddziałem bohaterów, ale jednocześnie podczas przygód tworzymy armię, która może liczyć ponad 200 jednostek. Nigdy nie wystawiamy ich wszystkich jednocześnie do walki, gdyż pełnią one rolę banku postaci, pozwalającego tworzyć drużyny dobrane specjalnie pod konkretnych przeciwników. Zabawę wzbogacają elementy RPG, umożliwiające bohaterom nabywanie punktów doświadczenia, które potem wydajemy na ulepszanie ich umiejętności bojowych. Walka rozgrywana jest w turach, a podczas starć kluczową rolę odgrywają moce specjalne wojowników.
Tryby gry
Heavenstrike Rivals na platformie PC, AND i iOS oferuje kampanię dla jednego gracza z rozbudowaną warstwą fabularną. Ponadto można rywalizować z innymi w ramach trybu PvP. Warto dodać, że projekty postaci opracował znany z Final Fantasy Tactics Advance artysta Ryoma Ito, a za muzykę odpowiada Ryo Yamazaki, czyli autor ścieżki dźwiękowej do Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers.
Minirecenzja Heavenstrike Rivals – śliczna dwuwymiarowa turówka
- Ciekawa historia i sporo postaci czekających na odblokowanie;
- Prosta do nauczenia, choć zarazem rozbudowana mechanika zabawy;
- Jedna z najpiękniejszych dwuwymiarowych gier mobilnych.
- Model biznesowy produkcji z pewnością mógł zostać lepiej skonstruowany.
Square Enix to jedna z najbardziej cenionych firm, jeżeli chodzi o gry RPG. Deweloper i wydawca zasłynął chociażby seriami Final Fantsay i Dragon Quest oraz takimi tytułami jak Chrono Trigger, Vagrant Story czy Parasite Eve. Heavenstrike Rivals to kolejna pozycja w dorobku japońskiego giganta, tym razem dedykowana urządzeniom mobilnym. Czy po raz kolejny mamy się czym zachwycać?
Cóż, odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ale już na początku warto zauważyć, że z pewnością nie jest to kiepska produkcja – ta gra ma po prostu lepsze i gorsze momenty. Do tej pierwszej kategorii z pewnością zalicza się wciągająca linia fabularna z ciekawymi postaciami, która nie pozwala oderwać się od ekranu smartfona / tabletu.
Kolejnym świetnym elementem Heavenstrike Rivals jest oprawa graficzna, która po prostu poraża swym urokiem. Graficy zdołali wykreować przepiękne modele postaci, doskonale komponujące się ze zróżnicowanymi arenami. Dodatkowo tytuł posiada przyjemną ścieżkę dźwiękową, więc w kwestii audio-wideo nie można mu nic zarzucić. Niczego innego jednak nie mogliśmy się spodziewać po grze przy której pracowali Ryo Yamazaki i Ryoma Ito, czyli osoby odpowiedzialne za muzykę w Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers (pierwszy z wymienionych) i wygląd postaci w świetnym Final Fantasy Tactics Advance (drugi pan).
To jeszcze nie koniec wyliczanki, gdyż również sam gameplay, będący mieszanką taktycznej turówki z karcianką, wypada po prostu znakomicie. Posiadane postacie, które odblokowujemy w trakcie zabawy, ustawiamy na odpowiednich polach lokacji, a reszta odbywa się sama. Ważnym jest jednak odpowiednie dobieranie członków załogi, by ich możliwości (im rzadsza postać tym lepsze zdolności posiada) uzupełniały się, dając nam jak największe pole manewru. Nie bez znaczenia jest oczywiście także levelowanie bohaterów oraz dostosowywanie się do zaistniałych sytuacji na bieżąco. Walka jest więc zaskakująca i emocjonująca, a sam system, choć wydaje się prosty, jest tak naprawdę całkiem rozbudowany i z pewnością zadowoli niejednego fana tego typu produkcji.
Wszystko byłoby cudownie, gdyby deweloperzy zatroszczyli się jeszcze o bardziej przyjazny model biznesowy, gdyż w obecnym stanie w miarę komfortowo można bawić się jedynie przez mniej więcej 30–40 minut, ponieważ później kończy się energia, która zmusza nas do przerwania rozgrywki, albo uzupełnienia jej za pieniądze. Przy krótszych sesjach nie jest tak źle, ale problem w tym, że zabawa bardzo wciąga, więc niecierpliwe osoby muszą przyszykować sporo pieniędzy. Tak czy siak, zdecydowanie warto zaznajomić się z Heavenstrike Rivals.
Ostatnia modyfikacja 26 lutego 2015
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet
Rozmiar aplikacji: duża (powyżej 500 MB)
Ocena użytkowników: 2,5 / 10 na podstawie 4 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI Heavenstrike Rivals
Heavenstrike Rivals Wymagania sprzętowe
Apple iOS
- Dodatkowe informacje:
- Wymagane połączenie z Internetem
Android
- Dodatkowe informacje:
- Wymagane połączenie z Internetem
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core 2 Duo 2 GHz/Athlon 64 X2 2.4 GHz
- 3 GB RAM
- karta grafiki Intel HD 4000 lub lepsza
- 2 GB HDD
- Windows 7
- Zalecane:
- Intel Core i5 2.7 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki Intel HD 4000 lub lepsza
- 2 GB HDD
- Windows 7/8/10