Hard West 2 i Aircraft Carrier Survival w planach CreativeForge Games
Powstaje Hard West 2, czyli kontynuacja polskiej turówki. Dowiedzieliśmy się także o innych planowanych projektach studia CreativeForge Games, wśród których znalazła się m.in. gra Aircraft Carrier Survival.
Dowiedzieliśmy się sporo nowego na temat dalszych planów warszawskiego studia CreativeForge Games, znanego z takich gier jak Hard West, Ancient Space oraz Phantom Doctrine. Informacje o nich znalazły się w dwóch komunikatach giełdowych wystosowanych przez spółkę, gdzie wymieniono kilka nowych produkcji.
Hard West 2
Pierwsza notka dotyczy podpisania listu intencyjnego w sprawie opracowania Hard West 2, czyli kontynuacji taktycznej turówki osadzonej w realiach łączących klimaty westernu z elementami fantastycznymi.
Co ciekawe, produkcją zajmie się inny zespół niż CreativeForge Games. Na razie nie wiemy, jaki deweloper został wybrany do opracowania tego projektu. Wiadomo za to, że tytuł zmierza na PC. Wstępne ustalenia wydają się bardzo korzystne dla CreativeForge Games. W zamian za przekazanie licencji firma otrzyma 50% przychodu z gry, a jednocześnie nie poniesie żadnych kosztów związanych z jego produkcją. Warszawska firma będzie również wydawcą Hard West 2.
Aircraft Carrier Survival
Spółka wystosowała również komunikat o bieżącej sytuacji firmy. Wynika z niego, że studio zakończyło preprodukcję gry Aircraft Carrier Survival. Obecnie trwa badanie potencjału rynkowego tego projektu, które dobiegnie końca w tym miesiącu. Jeśli wnioski będą pozytywne, to wkrótce ruszy pełna produkcja.
O grze na razie wiemy niewiele. Nazwa sugeruje, że pokierujemy lotniskowcem, a rozgrywka posiadać będzie elementy survivalowe. Wydaje się również, że produkcja może postawić na realizm, gdyż autorzy chcą wspomagać się opiniami fanów symulatora okrętu podwodnego UBOAT.
Gra taktyczno-strategiczna i inne projekty
W studiu uformowano również nowy zespół produkcyjny, który w tym miesiącu przystąpił do prac nad „grą taktyczno-strategiczną”. Ponadto w zeszłym roku CreativeForge Games rozpoczęło produkcję innego nieujawnionego jeszcze projektu i prowadzi obecnie rozmowy z kilkoma zewnętrznymi deweloperami, którzy mieliby przejąć prace nad grą. Trwają również poszukiwania zespołu mającego przenieść Hard West na urządzenia mobilne.
W przyszłości CreativeForge Games chce nadal koncentrować się na tworzeniu produkcji strategicznych i taktycznych. Ich budżety mają być jednak mniejsze niż do tej pory, więc w najbliższej przyszłości nie mamy co liczyć na projekty tak ambitne jak Phantom Doctrine. Studio zamierza także rozwinąć współpracę z firmą PlayWay oraz zająć się wydawaniem gier innych deweloperów.
Taka zmiana strategii nie dziwi, gdyż w zeszłym miesiącu pojawiły się informacje o poważnych problemach CreativeForge Games, w wyniku których studio opuściła połowa pracowników. Przestawienie się więc na produkcję mniejszych i tańszych projektów ma sens, podobnie jak udostępnienie marki Hard West innemu deweloperowi oraz próba przeniesienia pierwszej części cyklu na urządzenia mobilne.