autor: Kamil Zwijacz
H1Z1 ukaże się w Steam Early Access 15 stycznia 2015 roku
Zespół Sony Online Entertainment zdradził datę premiery wczesnej wersji gry H1Z1. Produkcja ukaże się w ramach Steam Early Access 15 stycznia 2015 roku. Przy okazji opublikowano listę elementów, które pojawią się już na starcie, a także to, czego możemy spodziewać się w późniejszym czasie.
Twórcy gry H1Z1 ujawnili datę premiery produkcji w Steam Early Access. Tytuł ukaże się we wczesnej wersji 15 stycznia 2015 roku i sprzedawany będzie w dwóch wersjach. Tańsza została wyceniona na 19,99 dolarów, ale pojawi się także droższa edycja, o której obecnie jednak nic nie wiemy. Deweloperzy zaznaczyli jednocześnie, że osoby oczekujące niemal ukończonej gry nie powinny kupować H1Z1 w Steam Early Access, gdyż głównym celem tego wydania jest chęć współpracy z graczami i dalsze dopracowywanie produkcji. Oznacza to po prostu, że sporo funkcji nie będzie jeszcze dostępnych, a poza tym możemy się spodziewać także rozmaitych błędów i niedoróbek. Jak jednak pokazało DayZ (licznik na oficjalnej stronie pokazuje ponad 2,7 mln ocalałych), nie powinno to stanowić wielkiego problemu dla fanów survivalowych gier z zombie.
Jednocześnie podczas transmisji w serwisie Twitch (jeżeli nie chce się Wam oglądać, to najważniejsze rzeczy wypunktowano na forum NeoGAF) odpowiedziano na różne pytania fanów. Dowiedzieliśmy się m.in., że deweloperzy celują w wymagania sprzętowe gry PlanetSide 2, a wersja dedykowana PlayStation 4 ukaże się po debiucie wspomnianej strzelanki na konsoli firmy Sony. To oczywiście nie wszystko. Poniżej prezentujemy kilka innych informacji:
- na start przygotowanych zostanie 50 serwerów;
- początkowo rozgrywka będzie się toczyć na mapie o wymiarach 8 x 8 km;
- nie wiadomo jeszcze, jaki będzie limit graczy;
- po miesiącu albo dwóch gra wejdzie w kolejną fazę beta testów;
- we wczesnej wersji będzie można budować bazy, pojawią się trzy samochody, szesnaście broni, różne warunki pogodowe (deszcz, śnieg, wiatr, włączane w losowy sposób – bardziej realistyczny system pojawi się później);
- zombie podzielone zostaną na różne rodzaje, nie tylko charakteryzujące się odmiennymi umiejętnościami, ale także inteligencją (mają być mądrzejsze, niż w DayZ). Dodatkowo zmienne warunki pogodowe oraz cykl dnia i nocy wpłyną na ich zachowanie (np. w ciemności będą gorzej widzieć, a padający deszcz pogorszy ich słuch);
- będzie można wytwarzać pożywienie i alkohol;
- pojawi się ponad 100 przepisów i 90 unikalnych przedmiotów;
- bohater zachoruje, jeżeli nie zostanie dostatecznie ciepło ubrany, dodatkowo będzie musiał odpoczywać;
- śmierć jest równoznaczna z utratą wyposażenia;
- w grze nie zabraknie zwierząt (króliki, wilki, jelenie, niedźwiedzie itd.);
- zastosowany zostanie system zapobiegający oszustwom, podobny do tego z PlanetSide 2.
- Gatunek: survival
- Deweloper: Sony Online Entertainment
- Platformy sprzętowe: PC i PS4
- Data premiery: 15 stycznia 2015 roku w Steam Early Access
Jednocześnie zdradzono część elementów, które zostaną wdrożone w przyszłości. Pojawi się np. możliwość podpalania lasów, system karmy, gracze będą stawać się zombie, pojawi się wsparcie dla klanów i modów, handel, rowery, motocykle, łodzie, będzie można korzystać z wirusa H1Z1, porywać innych graczy, niewykluczone, że zostanie wprowadzony cross-play pomiędzy użytkownikami wersji PC i PS4 itd.
Jak widać, szykuje się bardzo rozbudowana pozycja, ale do końca procesu produkcji jeszcze daleka droga.