autor: Łukasz Mitka
Gwint przechodzi do etapu publicznej bety - Sieciowe Wieści (26/05/2017)
Witamy w kolejnej odsłonie Sieciowych Wieści, w której piszemy m.in. o publicznych beta-testach gier Gwint i Worlds Adrift, prawdopodobnym zakończeniu fazy Early Access gry Rust, rocznicowym evencie w Overwatch oraz sporej aktualizacji gry H1Z1: King of the Kill. Zapraszamy!
Gwint dostępny dla wszystkich!
Nasza rodzima produkcja, Gwint: Wiedźmińska gra karciana, weszła w nowy etap prac. Z dniem 24 maja oficjalnie rozpoczęły się publiczne beta-testy gry. Tytuł można teraz ściągnąć i testować zarówno na platformie PC, jak i na konsolach Xbox One i PlayStation 4.
“Publiczna Beta to kolejny etap tworzenia Gwinta, do udziału w którym zapraszamy wszystkich graczy - tych, którzy byli z nami do tej pory, oraz osoby, dla których będzie to pierwsza okazja do zagrania w wiedźmińską karciankę” — powiedział Benjamin Lee, dyrektor ds. rozwoju w CD Projekt RED.
Aby zapewnić wszystkim uczestnikom równe szanse na starcie nowej fazy testów, dotychczasowe postępy zostaną zresetowane. Gracze, którzy uczestniczyli w zamkniętej becie, otrzymają beczki z kartami oraz specjalne nagrody za swój wkład w tworzenie tytułu.
Rust – faza Early Access dobiega końca?
Rust, sandboksowy survival w konwencji FPP, to jeden z tych tytułów, które ciągle pozostają bez daty wydania. Obecnie gra od Facepunch Studios znajduje się w fazie Early Access, a trwa to od 2013 roku. I jak już porzucili wszelką nadzieję ci, co do świata Rust wchodzili, pojawiło się światełko w tunelu!
Światełkiem tym okazał się współtwórca gry – Garry Newman. Napisał on na swoim blogu, że studio poważnie przygotowuje się do wyjścia gry z fazy wczesnego dostępu. Nie oznacza to oczywiście końca prac nad tytułem - nadal pojawiać się będą aktualizacje i nowe treści.
Niestety Newman nie podał żadnej konkretnej daty premiery gry.
Overwatch – rocznicowy event bez szału…
Dokładnie rok temu Overwatch, sieciowa strzelanina FPP, trafiła do sprzedaży. W związku z tym Blizzard postanowił uczcić pierwszą wiosnę swojej gry specjalnym wydarzeniem, które nie jest niestety niczym szczególnym, jak na taką okazję.
Pierwszą z atrakcji, jakie czekają na graczy, są legendarne skórki (sztuk 11) oraz przedmioty służące do zmian wizualnych naszych postaci. Drugą „nagrodą” są 3 nowe mapy, na których będziemy mogli rozegrać mecze w trybie Areny.
Skrzynki z nowymi skórkami gracze mogą zdobywać do zakończenia urodzinowego eventu, czyli do 12 czerwca. Dla mniej cierpliwych użytkowników Blizzard przygotował specjalne pakiety ze skórkami, oczywiście za realne pieniądze.
Worlds Adrift – rozpoczęły się zamknięte beta-testy
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami od Bossa Studios, od 24 maja gracze mogą brać udział w zamkniętych beta-testach gry Worlds Adrift - wieloosobowego sieciowego RPG, w którym duży nacisk położono na interakcje z otoczeniem. Na początek do testów przystąpi „niewielka grupa graczy”, aby przetestować obciążenie serwerów. Wbrew poprzednim informacjom, przystąpienie do bety jest darmowe.
Faza zamkniętych testów ma potrwać od trzech do czterech miesięcy. Warto dodać, że wraz ze startem bety serwery z wersją alfa zostały wyłączone.
LawBreakers trafi również na konsole
Wbrew dotychczasowym informacjom, LawBreakers, strzelanka FPP typu arena, nie zostanie wydana wyłącznie na komputery PC. Cliff Bleszinski, prezes Boss Key Productions, ogłosił na PlayStation Blog, że gra pojawi się jeszcze w tym roku również na konsoli PlayStation 4. Podobnie jak wersja PC, edycja konsolowa będzie dostępna tylko w formacie cyfrowym.
Tytuł będzie można nabyć za niecałe 30 dolarów (lekko ponad 110 złotych). W ramach tej kwoty gracze mają otrzymać kompletną grę, bez żadnych season passów czy mechaniki pay-to-win.
H1Z1 otrzymało nowy patch
Pomimo obecnej detronizacji H1Z1: King of the Kill na rzecz Playerunknown's Battlegrounds, Daybreak Game Company nie zamierza wywieszać białej flagi i jeszcze mocniej pracuje nad swoim tytułem. Efektem jest nowy patch, który niedawno został wydany. Główne zmiany to:
- Ulepszono system uszkodzeń;
- Zmieniono system działania strzelby, aby broń była bardziej efektywna;
- Ekran inwentarza i system craftowania zostały uproszczone w celu zwiększenia użyteczności;
- Ekran zawartości skrzyni został usprawniony, umożliwiając graczom "obejrzenie zawartości wszystkich skrzyń w pobliżu w jednym oknie";
- Wznowiono system potyczek.
Listę wszystkich zmian znajdziecie pod tym linkiem.