autor: Marcin Skierski
Guild Wars 2 na szczycie list sprzedaży w dziesięciu krajach Europy
Gra MMO Guild Wars 2 zajęła pierwsze miejsce na listach sprzedaży w dziesięciu krajach Europy, biorąc pod uwagę wszystkie platformy sprzętowe. Jest to duże osiągnięcie studia ArenaNet, które wciąż nie podaje dokładnych liczb.
Firma NCsoft oraz studio ArenaNet ogłosiły, że gra Guild Wars 2 stanęła na szczycie list sprzedaży w dziesięciu krajach Europy. To duży sukces najnowszej produkcji MMO, która zadebiutowała na świecie 28 sierpnia.
Powyższa informacja budzi uznanie tym bardziej, że Guild Wars 2 był najlepiej sprzedającym się tytułem w dziesięciu krajach, biorąc pod uwagę wszystkie platformy sprzętowe. Oznacza to, że dzieło studia ArenaNet wyprzedziło także konsolowe produkcje, które zazwyczaj cieszą się większą popularnością. Gra Guild Wars 2 stanęła na szczycie list sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Holandii oraz Belgii.
Mike O’Brien (prezes i jeden z założycieli ArenaNet) przyznał, że tworzone przez jego zespół produkcje były zawsze dobrze przyjmowane w Europie, ale „ten poziom entuzjazmu jest wręcz niesamowity”. Twórcy jednocześnie zdają sobie sprawę z odpowiedzialności narzuconej im przez graczy. Duża popularność tytułu utwierdza ich także w przekonaniu, że niedawne zawieszenie sprzedaży gry w wersji elektronicznej było dobrym rozwiązaniem pozwalającym utrzymać stabilność serwerów.
Na razie nie znamy dokładnych wyników sprzedaży Guild Wars 2 na całym świecie. Wiemy tylko, że długo oczekiwaną produkcję MMO jeszcze przed premierą zakupiło ponad milion graczy. Jeśli dodać do tego egzemplarze schodzące w ostatnim tygodniu z półek sklepowych, z pewnością mowa o dużym sukcesie dewelopera oraz wydawcy. Przypomnijmy, że zakup Guild Wars 2 uprawnia do nieograniczonego w czasie korzystania z gry. Twórcy zrezygnowali bowiem z pobierania miesięcznego abonamentu.
Guild Wars 2 to jedna z najbardziej wyczekiwanych gier MMO ostatnich lat, zdająca się być poważną konkurencją dla World of Warcraft, czy Star Wars: The Old Republic. O ile strącenie z pozycji lidera gatunku MMO megahitu Blizzarda będzie raczej trudne, tak pokonanie Star Wars: The Old Republic staje się coraz bardziej realne. Z drugiej strony, dzieło studia BioWare niedługo przechodzi na model free to play, dzięki czemu przeżyje zapewne swoją drugą młodość.